دیدار ماکرون با همتای مصری در پاریس
دیدار ماکرون با همتای مصری در پاریس

دیدار ماکرون با همتای مصری در پاریس

فارس/ رئیس جمهور فرانسه در دیدار با همتای مصری خود ضمن گفت‌وگو درباره مسائل لیبی، بر تقویت همکاری‌های امنیتی و نظامی تأکید کرد.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه پس از دیدار با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر بر لزوم تقویت همکاری‌های نظامی و امنیتی بین دو کشور تأکید کرد.ماکرون در کنفرانس خبری مشترک با السیسی گفت:‌‌ «درباره اوضاع لیبی گفت‌وگو داشتیم و راه‌های محتمل برای حل آن‌ها را بررسی کردیم. تبدیل لیبی به زمینی برای مداخله و اثرگذاری‌های خارجی را محکوم می‌کنیم».رئیس جمهور فرانسه افزود: «فرانسه روابط راهبری با مصر دارد. برخی در تلاش هستند ثبات خاورمیانه را بر هم بزنند. در حال حاضر مزدوران ترکیه و روسیه در لیبی هستند. روی مصر برای ایفای نقش درخصوص یافتن راه‌حل حساب می‌کنیم».ماکرون با اشاره به منازعات اخیر میان ترکیه و کشورهای اروپایی بر سر اکتشاف نفت و گاز در دریای مدیترانه گفت: «قصد داریم از حق حاکمیت کشورهای حوزه شرق مدیترانه دفاع کنیم. ما زیرپا گذاشتن این حق حاکمیت را محکوم می‌کنیم».او در ادامه گفت: «مبارزه با تروریسم محور اصلی روابط فرانسه و مصر است و در تلاش هستیم روابط امنیتی و نظامی خود را با مصر تقویت کنیم. این کشور سنگری در برابر افراط‌گرایی است».در حال تکمیل...

همچنین ببینید

سردار نقدی: اسرائیل جز محو کامل از روی کره زمین راهی برایش باقی نمانده است

سردار نقدی: اسرائیل جز محو کامل از روی کره زمین راهی برایش باقی نمانده است

ایسنا : سردار نقدی واکنش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در ایران را فراتر از «پاسخ» و «واکنش» دانست.