پلی استیشن 5 در بریتانیا نینتندو سوئیچ را کنار زد
پلی استیشن 5 در بریتانیا نینتندو سوئیچ را کنار زد

پلی استیشن 5 در بریتانیا نینتندو سوئیچ را کنار زد

سخت افزار/ آمار فروش پلی استیشن 5 در بریتانیا از نینتندو سوئیچ در ماه نوامبر پیشی گرفت.

کنسول جدید سونی بالاخره وارد میدان شد تا به روند فروش متناوب کنسول نینتندو سوئیچ خاتمه دهد. آمار فروش پلی استیشن 5 در بریتانیا در ماه نوامبر نشان از این دارد که کنسول نسل جدید سازنده ژاپنی خیلی زود عنوان پرفروش‎ترین کنسول ماه در این کشور به خود اختصاص داده است.

طبق اطلاعاتی که توسط GfK منتشر شده، بیش از 900 هزار کنسول بازی در ماه نوامبر در بریتانیا به فروش رسیده است که این آمار کنسول‎های جدید سونی و مایکروسافت را نیز در بر می‌گیرد. همچنین شامل نینتندو سوئیچ و دیگر کنسول های نسل گذشته نیز می شود.در حالی که به مدت چندین ماه کنسول سوئیچ کمپانی نینتندو در بریتانیا به عنوان پرفروش‌ترین کنسول یکه تازی می‌کرد، در نهایت در ماه نوامبر پلی استیشن 5 وضعیت را تغییر داده و این عنوان را از آن خود کرده است. دو سال است که نینتندو سوئیچ وارد بازار بریتانیا شده و در طول این مدت تنها سه بار لقب پرفروش‎ترین کنسول ماه را از دست داده است. اگر چه انتظار می‎رفت بعد از پلی استیشن 5، اکس باکس سری اکس یا اس در رتبه دوم کنسول‌های پرفروش بریتانیا قرار بگیرند، اما نینتندو سوئیچ در جایگاه دوم قرار گرفته است.تعداد دقیق فروش هر کنسول اعلام نشده اما گزارشی که اخیرا از سوی VGC منتشر شده، به فروش 155 هزار دستگاه اکس باکس سری اکس/اس در اولین روز عرضه این دستگاه ها اشاره دارد.

همچنین به گفته این وب سایت، در نخستین روز عرضه PS5، بیش از 250 هزار دستگاه از این کنسول در بریتانیا عرضه شده که بزرگترین عرضه تاریخ پلی استیشن در این کشور بوده است.

در بخش نرم افزاری نیز Call of Duty: Black Ops پرفروش‎ترین بازی ماه نوامبر در انگلیس لقب گرفته است و بعد از آن Assassin’s Creed Valhalla و FIFA 21 قرار گرفته اند. همچنین Spider-Man: Miles Morales پرفروش‎ترین عنوان پلی استیشن 5 بوده است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

همچنین ببینید

جزئیات جدید از فروش تابلوهای موزه امام(ع)/برگشتی در کار نیست

جزئیات جدید از فروش تابلوهای موزه امام(ع)/برگشتی در کار نیست

اکوایران : عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: برگشت تابلوهای به فروش رفته امکان‌پذیر نیست و باید پیگیری کنیم که تابلوهای موجود حفظ شود.