سود و زیان PS5 برای سونی!
سود و زیان PS5 برای سونی!

سود و زیان PS5 برای سونی!

کم خبر/ گزارش جدید سونی نشان می دهد که پلی استیشن 5 هم به این شرکت ضرر می زند هم سود می‌رساند، اگر مشتقاید که بدانید چطوری؟ با ما همراه باشید.

تعداد مشترکین کلی اشتراک پلی استیشن پلاس در اواخر فصل پاییز به ۴۷.۴ میلیون نفر رسید و میزان ۸۷ درصد از بازیکنان پلی استیشن ۵ اشتراک پلی استیشن پلاس را خریداری کرده اند که این باعث افزایش سود سونی شده است.   سونی به‌ تازگی در گزارش مالی سه‌ماه سوم سال ۲۰۲۰ خود موفقیت‌های متعددی را گزارش کرده است. در حالیکه پلی استیشن ۴ بیش از ۱۱۵ میلیون دستگاه فروش داشته است، سونی اعلام کرد تا پایان دسامبر سال ۲۰۲۰ کنسول پلی استیشن 5 تعداد ۴.۵ میلیون دستگاه فروش داشته است. همچنین سرویس پلی استیشن پلاس تا تاریخ ۱۱ دی ماه ( ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰) با ۴۷.۴ میلیون مشترک عملکرد خوبی داشته است.به‌گفته دانیل احمد، تحلیلگر Niko Partners، میزان ۸۷ درصد از کاربران پلی استیشن ۵ جز مشترکین پلی استیشن پلاس هستند. همچنین مدت زمان تجربه بازی‌ها توسط کاربران پلی استیشن در ماه دسامبر نیز نسبت به سال گذشته مقدار ۳۰ درصد بیشتر بوده است. پلی استیشن پلاس مزایایی مانند PlayStation Plus Collection را برای بازیکنان پلی استیشن ۵ ارائه می‌دهد که حاوی تعدادی از بازی‌های بزرگ پلی استیشن ۴ مانند پرسونا ۵ و بلادبورن می‌شود. همچنین ارائه‌ی رایگان نسخه‌های پلی استیشن ۵ بازی‌هایی مانند Bugsnax و Maneater نیز صدمه‌ای به میزان فروش نزده است. بازی‌های رایگان پلی استیشن پلاس این ماه شامل بازی‌های Destruction AllStars و Control Ultimate Edition می‌شود بنابراین دیدن عملکرد این سرویس تا پایان سال مالی باید جالب باشد.

همچنین در بخشی از گزارش سونی آمده است که سونی که در هر پلی استیشن 5 که می فروشد ضرر می کند اما این برای سونی و در مجموع صنعت بازی، اتفاق غیر معمولی نیست.

سونی در گزارش خود می گوید که به دلیل تصمیم خود برای تعیین قیمتی "استراتژیک" برای کنسول نسل بعدی ، به ازای فروش هر PS5 ضرر می کند. قیمت مصرف کننده نسخه دیسکی کنسول ، 500 دلار در آمریکا ، کمتر از هزینه ساخت آن است ، که بنابراین منجر به ضرر کلی می شود.

سونی البته میزان مشخصی را برای ضرر فروش هر PS5 در نظر نگرفت ، اما این شرکت گفته که نتایج فروش در دوره مالی اکتبر-دسامبر نیز به دلیل هزینه های عمومی و اجرایی بالاتر مربوط به راه اندازی PS5 تأثیر منفی بر درآمدهای این شرکت گذاشته است.این گزارش درباره ضرر نسخه دیسکی PS5 و نسخه دیجیتالی که 400 دلار قیمت دارد ، جزییات بیشتری ارائه نمی دهد ، اما احتمالاً ضرر و زیان مربوط به هر دو است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

همچنین ببینید

بلندترین آبشار خاورمیانه در ایران/ عکس

بلندترین آبشار خاورمیانه در ایران/ عکس

«ورواو» با داشتن لقب بلندترین آبشار ایران و خاورمیانه در حوزه شهرستان عنبرآباد جنوب کرمان قرار گرفته است.