رسپی خوراک ماهیچه لذیذ و مجلسی
رسپی خوراک ماهیچه لذیذ و مجلسی

رسپی خوراک ماهیچه لذیذ و مجلسی

غذالند/ خوراک ماهیچه، یکی از غذاهای اصیل و معروف ایرانیان است که در اکثر مجالس و مهمانی های خاص سرو می ‌شود. این غذای خوشمزه و لذیذ معمولاً به همراه پلو و یا باقلا پلو سرو می ‌شود که البته می‌ توان جزو غذاهای دشوار و زمان بر نام برد. ما در این رسپی سایت غذالند، طرز تهیه خوراک ماهیچه مجلسی و خوشمزه اما در عین حال، راحت و ساده را به شما آموزش می دهیم.این خوراک خاص و عالی را می توانید هم در مهمانی ها و مجالس رسمی سرو نمایید و هم در روزهای عید و برای پذیرایی در اعیاد آماده کنید. باقلا پلو نیز یکی دیگر از پلوهای محبوب ایرانی است که ترکیب آن با گوشت تازه و طعم دار کردن مخصوص آن بسیار عالی و ویژه خواهد شد. از این رو می توانید با صرف زمان متوسط و معقول، یک غذای عالی و خاص برای مهمانان خود تدارک ببیند.

مواد لازمماهیچه گوسفند: ۴ عددهویج متوسط: ۲ عددپیاز متوسط: ۲ عددکرفس: 100 گرمبرگ بو: 2 عددرب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوریحبه سیر: ۲ عددآب جوش: ۱ لیوانروغن: به مقدار لازمعصاره گوشت الیت: به مقدار لازمنمک، زردچوبه، دارچین، زعفران و فلفل سیاه: به مقدار لازممراحل گام 1ابتدا پیازها را به صورت حلقه ای خرد کرده و در قابلمه کمی تفت دهید. گام 2سپس ماهیچه ها را به پیاز طلایی شده اضافه کنید و کمی تفت دهید تا خامی آن گرفته شود. گام 3ساقه کرفس خرد شده، برگ بو، سیرهای خرد شده، دارچین و فلفل سیاه را به قابلمه اضافه و بگذارید ۲۰ دقیقه، ماهیچه ها سرخ شود. گام 4در یک ظرف دیگر کمی روغن و رب گوجه فرنگی را مخلوط کنید. گام 5سپس ۱ لیوان آب جوش، عصاره الیت، نمک و زردچوبه را نیز اضافه و سس را کاملا مخلوط کنید. گام 6بعد از جوش زدن سس ماهیچه، آن را به قابلمه ماهیچه ها افزوده و مخلوط کنید. گام 7هویج ها را نیز حلقه ای خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید. گام 8حدود ۲ تا ۳ ساعت صبر کنید تا ماهیچه ها با حرارت ملایم بپزد.

به پیج اینستاگرامی «کم خبر» بپیوندید

همچنین ببینید

روزنامه جمهوری اسلامی خطاب به رئیس‌جمهور: انتظار نداریم وعده های شما به این زدی محقق شود؛ اما جلوی تکرار اشتباهات دولتهای گذشته را بگیرید

روزنامه جمهوری اسلامی خطاب به رئیس‌جمهور: انتظار نداریم وعده های شما به این زدی محقق شود؛ اما جلوی تکرار اشتباهات دولتهای گذشته را بگیرید

رئیس‌ جمهور پزشکیان در مصاحبه دیروزش که اولین مصاحبه با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی بود، برنامه روشنی که نشان بدهد قرار است محوری‌ترین تعلیم نهج‌البلاغه یعنی عدالت در زندگی مردم ایران جاری شود ارائه نداد.