در جلسه کمیسیون بهداشت مجلس با وزبر بهداشت چه گذشت؟/* مهلت نمایندگان به وزیر
در جلسه کمیسیون بهداشت مجلس با وزبر بهداشت چه گذشت؟/* مهلت نمایندگان به وزیر

در جلسه کمیسیون بهداشت مجلس با وزبر بهداشت چه گذشت؟/* مهلت نمایندگان به وزیر

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر بهداشت در جلسه امروز کمیسیون از تامین منابع و اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری خبر داد.

 زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس در تشریح جلسه امروز (دوشنبه، ۲۵ مهر) کمیسیون متبوع خود اظهار کرد: کمیسیون بهداشت مجلس امروز میزبان بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود.

وی با بیان اینکه وزیر بهداشت در این جلسه به سوالات نمایندگان پاسخ داد، افزود: قرار بود ۲۴ سوال توسط ۱۵ نماینده این کمیسیون مطرح شود، اما ۴ نماینده ۶ سوال خود را پس گرفتند و یک نماینده در نشست حاضر نشد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در روند سوال‌ها سه نماینده از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند و بخشی از سوالات فعلا بررسی نشد و برخی نمایندگان نیز به وزیر برای تعیین تکلیف سوالات و مباحث مطرح شده مهلت دادند.

وی افزود: ادامه داد: رئیس سازمان غذا و دارو نیز در پاسخ به سوال نمایندگان در مورد کمبود دارو گفت که طرح دارویار را اجرا کردیم که از بحث ارز رها شویم و نقدینگی وارد بازار شود و مشکل حل خواهد شد و همچنین تأکید کرد که داروهای خاص باید در اماکن خاص توزیع شود تا به دست بیماران برسد، البته مدیرعامل بیمه سلامت نیز بیان کرد که سهم بیمه‌ای افزایش یافته و سهم بیمار در برخی موارد کاهش یافته است.

شیخی افزود: همچنین رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در مورد تعیین تکلیف وضعیت نیروهای طرحی وزارت بهداشت بیان کرد که به جد پیگیر اجرای دستور رهبر معظم انقلاب در مورد جذب نیروهای طرحی هستیم و این موضوع برای ما در اولویت قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: وزیر بهداشت نیز در مورد وضعیت اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری تأکید کرد که در حال حاضر در مرحله تأمین منابع و اجرا است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به محور سوالات نمایندگان از وزیر بهداشت، بیان کرد: برخی سوالات نمایندگان منطقه‌ای و در مورد کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی و پزشک و نیروی متخصص، ضعف مدیریت، عدم تجهیز و احداث بیمارستان‌ها و برخی سوالات نیز ملی و در مورد تعیین تکلیف وضعیت نیروهای طرحی، کمبود و نبود داروی بیماران خاص و صعب‌العلاج، افزایش قیمت دارو، اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری، نحوه توزیع نیروهای متخصص، تقویت شبکه بهداشت و وضعیت پزشکان عمومی آزمون دستیاری بود.

همچنین ببینید

هوش مصنوعی برای ساخت پروفایل به واتس‌اپ می‌آید!

هوش مصنوعی برای ساخت پروفایل به واتس‌اپ می‌آید!

واتس‌اپ در نسخه‌های اخیر امکانات متنوع مبتنی‌بر هوش مصنوعی را به اپلیکیشن خود اضافه کرده و شاید به‌زودی ساخت آواتار با آن هم ممکن شود.