اختلاف اسرائیل و آمریکا بالا گرفت
اختلاف اسرائیل و آمریکا بالا گرفت

اختلاف اسرائیل و آمریکا بالا گرفت

به گزارش روسیا الیوم، بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در نشست حزب «صهیونیسم دینی» گفت: «کسی که فکر می‌کند اسرائیل همانند یکی از ایالت‌های آمریکا اداره می‌شود، در اشتباه است، ما از هیچکسی موعظه اخلاقی قبول نمی کنیم.»

این سخنان اسموتریچ در حالی مطرح می‌شود که «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد پیش از این از رژیم صهیونیستی خواسته بود به «تصمیمات نگران‌کننده خود درباره شهرک‌سازی‌ها» در کرانه باختری اشغالی پایان دهد.

آمریکا نیز از تصمیم دولت تندروی رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو در موافقت با پروژه جدید شهرک‌سازی ابراز «ناخرسندی» کرده است.

در همین رابطه، «فرحان حق»، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: شهرک‌سازی‌ها نقض آشکار قوانین بین المللی و مانع اساسی در تحقق راهکار دو کشوری و صلح عادلانه و فراگیر است.

وی گفت: توسعه شهرک‌سازی‌های غیر قانونی عامل اصلی تنش‌ها و خشونت‌هاست. متیو میلر، سخنگوی دستگاه دیپلماسی امریکا هم پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: آمریکا از طرح اسرائیل برای ساخت بیش از ۴۰۰۰ واحد مسکونی در کرانه باختری «بسیار ناخرسند» است.

وی همچنین نسبت به اصلاح رویه‌های مربوط به ساخت شهرک‌ها که موجب «تسریع در برنامه ریزی و تصویب» می‌شود، ابراز نگرانی کرد.

میلر با بیان اینکه آمریکا با اقدامات یکجانبه این چنینی که راهکار دو کشوری را نابود می‌کند، مخالف است، اظهار داشت: «ما از دولت اسرائیل می‌خواهیم به تعهدات خود در عقبه اردن و شرم الشیخ مصر پایبند باشد و به مذاکرات با هدف متوقف کردن تنش بازگردد.»

همچنین ببینید

تست‌های گائل کاکوتا استقلال را امیدوارم می‌کند؟/خط‌ونشان استقلال برای رقبا با مهاجم فرانسوی

تست‌های گائل کاکوتا استقلال را امیدوارم می‌کند؟/خط‌ونشان استقلال برای رقبا با مهاجم فرانسوی

اقتصادنیوز : باشگاه استقلال در تلاش است گائل کاکوتا بازیکن فرانسوی الاصل را آبی‌پوش کند.