امیرعبداللهیان به کابل دعوت شد
امیرعبداللهیان به کابل دعوت شد

امیرعبداللهیان به کابل دعوت شد

در گفت و گوی تلفنی که میان امیرعبداللهیان و امیرخان متقی امروز انجام شد، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان ضمن دعوت از امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران به کابل، روابط کابل و تهران و مبتنی بر همسایگی و برادری دانست.

حسین امیرعبداللهیان ضمن تاکید مجدد بر حقابه ایران از هیرمند و با توجه به بازدید اخیر هیات فنی ایران از افغانستان گفت: این بازدیدها بر مبنای عهدنامه ۱۳۵۱ هیرمند کمک می‌کند که شفافیت بیشتری را شاهد باشیم.

وی با اشاره به آزادی خبرنگار ایرانی، خواستار حل و فصل برخی موضوعات مطروحه قبلی شد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان خیر افغانستان و مردم خوب آن کشور بوده است. 

امیرعبداللهیان با اشاره به حضور گسترده اتباع افغانستان در ایران اظهار داشت: تهران بر همکاری همه طرف‌ها در داخل افغانستان در راستای ثبات و امنیت و رفاه مردم افغانستان تاکید دارد.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان نیز در این گفت‌وگو، ضمن تشکر و قدردانی از جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تلاش‌ها برای حل برخی مشکلات در جریان است. 

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان ضمن دعوت از امیرعبداللهیان به کابل، روابط کابل و تهران ومبتنی بر همسایگی و برادری دانست.

همچنین ببینید

گزارش «خبرآنلاین» از ادوار چهارده‌گانه انتخابات ریاست جمهوری
                پزشکیان در کنار آیت الله خامنه ای رکورد زد /کدام شهرها رئیس جمهورساز بوده اند؟ +جدول

گزارش «خبرآنلاین» از ادوار چهارده‌گانه انتخابات ریاست جمهوری پزشکیان در کنار آیت الله خامنه ای رکورد زد /کدام شهرها رئیس جمهورساز بوده اند؟ +جدول

نظام جمهوری اسلامی تابه امروز چهارده انتخابات ریاست جمهوری و ۹ رئیس جمهور را به خود دیده است.