قبر رایگان برای کودکان زیر ۷ سال
قبر رایگان برای کودکان زیر ۷ سال

قبر رایگان برای کودکان زیر ۷ سال

بخشی در بهشت زهرا وجود دارد که هیچ امکاناتی ندارد و با عنوان دفن روز محسوب می‌شود که قبر در آن‌ها رایگان است و اگر بخواهد هر خانواده‌ای یک طبقه اضافه کند، مبلغ ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برای هر طبقه اضافه باید پرداخت کند و اگر کسی دو طبقه اضافه را نخواهد ممکن است فردی دیگر روی متوفی خاک شود.

هزینه خرید قبر، اما در بهشت‌زهرا و در مقایسه با آرامگاه‌های به اصطلاح "لاکچری" در مناظق شمالی شهر تهران بسیار پایین است؛ در برخی موارد حتی خرید قبر در برخی از امامزاده‌های تهران از خرید خانه در تهران، گران‌تر تمام می‌شود.

بررسی‌های میدانی از امامزاده‌های مطرح در سطح شهر تهران از رقم‌های نجومی خرید و فروش قبر حکایت دارد؛ متولیان امامزاده پنج‌تن لویزان می‌گویند که در حال حاضر خرید و فروش قبر در این امامزاده تنها برای افراد بومی امکان پذیر است. یکی از خریداران قبر در این امامزاده تهران می‌گوید که هزینه خرید قبر در این امامزاده بیش از یک میلیارد تومان است.

در شرایطی که مرگ به تنهایی پدیده ناگوار و ناراحت‌کننده‌ای برای خانوار‌ها است، هزینه‌های کفن و دفن نیز به نگرانی بازماندگان بدل شده‌است، آن هم در شرایطی که در یک دهه گذشته نزدیک به ۱۱ میلیون نفر از جمعیت کشور به زیر خط فقر کشیده‌اند.

در چنین شرایطی که خط فقر روز به روز بالا می‌رود و به تعداد افرادی که زیر خط فقر می‌روند اضافه می‌شود و تورم با سرعت هرچه تمام‌تر پیش می‌رود، کسب درآمد از متوفی، دردسر تازه‌ای است که بار آن بر دوش بازماندگان آن فرد است.

همچنین ببینید

فوری / آتش‌سوزی گسترده در کیش

فوری / آتش‌سوزی گسترده در کیش

ایسنا : برج‌های دیپلمات در جزیره کیش از ساعتی قبل آتش گرفته‌اند.