سوء استفاده سودجویان از وعده‌های تکراری برای رجیستری آیفون‌های جدید
سوء استفاده سودجویان از وعده‌های تکراری برای رجیستری آیفون‌های جدید

سوء استفاده سودجویان از وعده‌های تکراری برای رجیستری آیفون‌های جدید

کم خبر/  طی 8 ماه گذشته و پس از اعلام خبر رسمی عدم رجیستری سری جدید گوشی‌های آیفون، بارها شاهد اظهارات ضد و نقیضی از مسئولان درباره احتمال رجیستری آیفون 14 و بودیم. اظهاراتی که گاه از زمان اعلام تا تکذیبشان به 5 دقیقه هم نمی‌رسید. به باور فعالین این حوزه چنین سخنانی نه تنها به بازار موبایل کمک نمی‌کند، بلکه موجب سوءاستفاده سودجویان از این وعده‌های تکراری می‌شود.نامه نگاری «مجتبی توانگر» رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس با معاون اول رئیس جمهور برای حل ممنوعیت واردات آیفون، جدیدترین تلاش‌ها در زمینه رجیستری گوشی‌های جدید اپل است.این نماینده مجلس به تازگی خبر از ورود معاون اول ریاست‌جمهوری به موضوع واردات آیفون داد. به گفته وی چالش واردات تلفن همراه‌ ‎آیفون با دستور سریع «محمد مخبر» به جریان افتاده است. 

بازار

توانگر همچنین در پستی که در پلتفرم x (توییتر سابق) منتشر کرده است نسبت به حل این معضل ابراز امیدواری کرد: «وزیر صمت نیز با توجه به معضلات بازار تلفن همراه‌، سریع‌تر به‌ موضوع رسیدگی کرده و گزارش را به مجلس و فرمانده اقتصادی دولت اعلام نماید. کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس تا حصول نتیجه و حل مشکل، پیگیر است.»فروش رسمی آیفون 14 و 15 بنابر اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ممنوع است، اما اگر سری به بازار غیررسمی تلفن همراه بزنید، می‌بینید پس از پست اخیر توانگر، قیمت این گوشی‌ها که در حال حاضر رجیستر نمی‌شوند، افزایش یافته است. فروشندگان با اشاره به این خبر، وعده رجیستری آیفون 14 و 15 را می‌دهند و با قیمت‌هایی به مراتب بالاتر از نرخ دلاری این گوشی، آنها را به خریداران می‌فروشند.از همین رو به نظر می‌رسد تا زمان حل کامل مشکل رجیستری این گوشی‌ها، بهتر بود همه آنها در سکوت خبری طی می‌شد تا سوء استفاده‌ای از آن نیز صورت نگیرد.در همین راستا «مهدی عبقری»، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل چندی پیش از اظهارات غیررسمی درباره احتمال رجیستری آیفون گلایه کرده و گفته بود: «شوک الکی و التهاب بیهوده به بازار ندهید، حرف‌های قشنگ برای مخاطبین خاص، با حقیقت برای عام تفاوت دارد.»

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

همچنین ببینید

قیمت سکه، نیم‌سکه و ربع‌سکه امروز شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳

قیمت سکه، نیم‌سکه و ربع‌سکه امروز شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳

امروز قیمت سکه امامی به ۴۳,۷۰۰,۰۰۰ (چهل و سه میلیون و هفتصد هزار) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۱.۲۵ درصدی داشته است.