۳ محصول شیمیایی جدید استاندارد شدند
۳ محصول شیمیایی جدید استاندارد شدند

۳ محصول شیمیایی جدید استاندارد شدند

دنیای اقتصاد- اصفهان: سعید زرندی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران گفت:پس از تلاش‌های بسیار، فرآیند استانداردسازی و تغییر نام سه محصول «لایت‌اِند»، «هوی‌اِند» و «رافینت» با موفقیت پشت سر گذاشته شد و مجوز صادرات آن‌ها به دست آمد. این مجوز بی‌شک نقش مهمی در تثبیت جایگاه شرکت در تولید و تجارت فرآورده‌های نفتی خواهد داشت و موجب افزایش درآمدهای عملیاتی می‌شود. با توجه به اهمیت برش‌های تولیدی جانبی که در حال حاضر به پالایشگاه برگشت داده می‌شود، برنامه‌ریزی برای تولید و تجارت این فرآورده‌های ارزشمند با تصمیم مدیریت ارشد به‌عنوان یکی از برنامه‌ها و اهداف کلان سازمان تعریف شد.

سعید زرندی با اشاره به پروانه بهره‌برداری این شرکت اظهار کرد: در این پروانه بهره‌برداری مجوز تولید ۷ محصول ازجمله «لایت‌اِند»، «هوی‌اِند» و «رافینت» وجود دارد. با تغییری که در خردادماه سال جاری در پروانه بهره‌برداری شرکت داده شد، عنوان حلال ۴۰۲ برای محصول لایت‌اِند ثبت شد و تغییر نام دو محصول رافینت و هوی‌اِند به حلال‌های ۵۰۲ و ۵۰۳، منوط به انجام مراحل استانداردسازی این فرآورده‌ها شد و اخذ کدهای استاندارد در دستور کار قرار گرفت. وی درباره اهمیت این استانداردسازی گفت: با انجام این فرآیند، تولیدکننده فرآورده‌ها و مشتقات نفتی اجازه دارد این محصولات را به سایر کشورها صادر کند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران تصریح کرد: یکی از الزامات این مساله، تامین نفت سفید به‌عنوان ماده اولیه تولید این محصولات از تولیدکنندگان مجاز نظیر پالایشگاه‌ها و شرکت پخش فراورده‌های نفتی ایران است که برای شروع از نفت سفید تولیدی پالایشگاه تبریز استفاده شد. زرندی در ادامه با اشاره به فرآیند دریافت کدهای استاندارد اظهار کرد: پس از ثبت درخواست شرکت در خردادماه سال جاری در سامانه استاندارد، اعضای کارگروه استاندارد استان با حضور نمایندگان اداره کل استاندارد، اداره کل صمت استان اصفهان و نماینده شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، ضمن حضور در شرکت و بازدید و نظارت بر فرآیند تولید این محصولات، مجاز بودن منشأ تأمین مواد اولیه و مستندات خرید را بررسی و از مواد اولیه به همراه محصول نهایی نمونه‌برداری کردند تا توسط آزمایشگاه‌های معتمد سازمان ملی استاندارد تجزیه‌وتحلیل شود.

او ادامه داد: خوشبختانه پس از بررسی‌های انجام‌شده، پرونده با نظر مثبت کارگروه استانی به کارگروه ملی استاندارد ارسال شد و درنهایت از تاریخ ۲۶ مهرماه سال جاری، شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمایی ایران مجوز لازم برای صادرات این فراورده‌ها را دریافت کرد. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران خاطرنشان کرد: دریافت کدهای مذکور ازاین‌جهت برای شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمایی ایران حائز اهمیت است که می‌تواند مجوزی برای صادرات محصولات یادشده و افزایش درآمدهای شرکت باشد. زرندی ادامه داد: این فرآورده‌ها علاوه بر قابلیت صادرات مستقیم، قابلیت فروش در بورس کالا را نیز دارد که از آن به‌عنوان مواد اولیه برخی صنایع پایین‌دستی و صادرات محصولات بعدی زنجیره تولید استفاده خواهد شد.

گفتنی است هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آلکیل‌ بنزن خطی، آلکیلات سنگین و نرمال پارافین در منطقه خاورمیانه است که با در اختیار داشتن ۷۰ درصد سهم بازار داخلی آلکیل‌ بنزن خطی، در زمره صادرکنندگان نمونه کشور نیز قرار دارد. استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در بومی‌سازی و تأمین تجهیزات موردنیاز این شرکت در راستای افزایش تولید و مهار تورم ازجمله استراتژی‌های صنعتی این هلدینگ در مسیر توسعه به شمار می‌رود.

 

همچنین ببینید

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری قزوین خبرداد؛
                هدف‌گذاری کاهش ۶هزار فقره پرونده در شعب اجرای احکام کیفری قزوین

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری قزوین خبرداد؛ هدف‌گذاری کاهش ۶هزار فقره پرونده در شعب اجرای احکام کیفری قزوین

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان قزوین از هدف گذاری برای کاهش ۶هزار فقره پرونده در شعب اجرای احکام کیفری استان براساس برنامه عملیاتی سال۱۴۰۳ تا پایان سال جاری خبر داد.