مکرون پیشتار شد/کدام کشورها اوکراین را یاری می‌کنند؟
مکرون پیشتار شد/کدام کشورها اوکراین را یاری می‌کنند؟

مکرون پیشتار شد/کدام کشورها اوکراین را یاری می‌کنند؟

 امانوئل ماکرون روز گذشته (جمعه) تصریح کرد: «ما به دلایل کارآمدی می‌خواهیم ائتلافی داشته باشیم و چندین شریک ما قبلاً موافقت خود را اعلام کرده‌اند.»

رئیس جمهوری اوکراین در سفر به فرانسه با هدف دریافت کمک نظامی بیشتر با امانوئل مکرون همتای خود دیدار کرد.

وی ادامه داد: «ما از روزهای آینده برای نهایی کردن بزرگترین ائتلاف ممکن که بتواند به درخواست اوکراین پاسخ دهد، استفاده خواهیم کرد.»

رئیس‌جمهور فرانسه هیچ نامی از کشورهایی که برای تشکیل ائتلاف نظامی با وی موافقت کرده‌اند، نبرد و تصریح کرد که اعزام مربیان نظامی برای مأموریت آموزشی در داخل اوکراین، نباید واکنش روسیه را برانگیزد.

ماکرون ادامه داد: «ما با روسیه در جنگ نیستیم. ما دنبال تشدید تنش نیستیم بلکه می‌خواهیم هر آن‌چه در قدرت داریم برای کمک به مقاومت اوکراین انجام دهیم. اگر اوکراین از ما بخواهد نظامیانش را در خاکش آموزش دهیم، تشدید تنش است؟ خیر اینطور نیست. این به مفهوم استقرار سربازان اروپایی یا متحدان ما در خط مقدم نیست».

اظهارات ماکرون پس از میزبانی از رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی مطرح شد. 

او پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که دو هزار جنگنده میراژ را به اوکراین ارسال می‌کند و خلبانان اوکراینی را نیز برای استفاده از این جنگنده‌ها آموزش خواهد داد. 

طبق گزارش راشاتودی، ظاهراً آمادگی خلبانان اوکراینی برای استفاده از این جنگنده‌ها تا پایان امسال به طول می‌انجامد.

نظامیان فرانسوی پیش از این حدود 10 هزار نظامی اوکراینی را در فرانسه و دیگر کشورهای ناتو آموزش داده‌اند. لیتوانی و استونی نیز علنی اعلام آمادگی کرده‌اند تا مربیان نظامی خود را در اوکراین مستقر کنند.

این در حالی است که مقام‌های روسی به طور مکرر هشدار داده‌اند که هر پرسنل نظامی خارجی در خاک اوکراین، هدف قانونی حملات نیروهای روسیه قرار خواهد گرفت.

 

همچنین ببینید

رئیس و نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق به مسعود پزشکیان تبریک گفتند

رئیس و نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق به مسعود پزشکیان تبریک گفتند

مهر : رئیس و نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق در پیام‌هایی به پیروزی پزشکیان در انتخابات ایران را به وی تبریک گفتند.