آغاز انتقال کمک‌های سازمان ملل به غزه از طریق اسکله سیار آمریکا
آغاز انتقال کمک‌های سازمان ملل به غزه از طریق اسکله سیار آمریکا

آغاز انتقال کمک‌های سازمان ملل به غزه از طریق اسکله سیار آمریکا

این یک گام مهم است زیرا آمریکا در نظر دارد استفاده از این اسکله که پیش از این دریای متلاطم به آن آسیب زده بود را متوقف کند.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل گفت: چرخه خونریزی و ویرانی در غزه پایدار نیست/

مشخص نیست چه زمانی ممکن است این کمک ها به فلسطینی های غزه برسد. این درحالی است که کارشناسان درباره خطر بالای قحطی در غزه هشدار داده اند.

به گفته مقامات آمریکایی، میلیون ها کیلوگرم کمک بشردوستانه در این اسکله انباشته شده است. به گفته ارتش آمریکا، تنها در هفته گذشته، بیش از ۱۰ میلیون پوند (۴.۵ میلیون کیلوگرم) کمک به ساحل غزه منتقل شده است.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد این کشور از حفظ جان و سلامت کارکنان سازمان ملل در غزه حمایت می‌کند.

عبیر عطفا، سخنگوی برنامه جهانی غذا، به آسوشیتدپرس گفت که این عملیات برای پاک سازی ساحل غزه و جلوگیری از فاسد شدن کمک ها انجام می شود. عطفا افزود که عملیات بیشتر سازمان ملل در اسکله به ارزیابی های امنیتی بستگی دارد.

اگر کامیون‌های این نهاد سازمان ملل با موفقیت این کمک‌ها را به انبارهای داخل غزه برسانند، آمریکا برای استفاده مجدد از اسکله که به دلیل آب‌وهوای روز جمعه جمع شده بود، تجدید نظر خواهد کرد.

مقامات آمریکایی گفتند که به دلیل احتمال عدم استفاده از کمک ها، در حال بررسی توقف استفاده از این اسکله هستند.

همچنین ببینید

پدربزرگ کبیر، پیرترین درخت جهان

پدربزرگ کبیر، پیرترین درخت جهان

در دل جنگل‌های شیلی، درختی است که تاریخ آن به هزاران سال قبل بازمی‌گردد. «پدربزرگ کبیر» (Gran Abuelo) که نوعی سرو پاتاگونیایی است، پیرترین درخت جهان به شمار می رود. این درخت در پارک ملی Alerce Costero شیلی واقع شده و به دلیل سن زیادش، توجه محققان را به خود جلب کرده است.