پیکر آیت الله علی نکونام در قم به خاک سپرده شد
پیکر آیت الله علی نکونام در قم به خاک سپرده شد

پیکر آیت الله علی نکونام در قم به خاک سپرده شد

 

مراسم تشییع پیکر آن مرحوم صبح جمعه از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید در صحن حرم کریمه اهل بیت (س)‌بر پیکر آن مرحوم نماز خواند.

در این مراسم آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، نایب‌رئیس اول مجلس خبرگان رهبری و رئیس جامعه مدرسین نیز حضور داشت.

پیکر آیت الله علی نکونام گلپایگانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در یکی از رواق های حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به خاک سپرده شد.

مراسم ختم آن فقید نیز از سوی دفتر مقام معظم رهبری مدظله العالی در قم، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، عصر امروز از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ در مسجد امام حسن عسگری علیه السلام برگزار خواهد شد.

 

 آیت الله علی نکونام، در طول‌ دوران‌ تحصیل‌ به‌ محضر استادان‌ بسیاری‌ شرفیاب‌ شد. در درس‌ شرح‌ لمعه‌ استادان‌ حضرات‌ آیات‌ و حجج‌ اسلام‌ صلواتی‌، حرم‌ پناهی‌، سید ابوالفضل‌ موسوی‌ تبریزی‌ و علم‌ الهدی‌ مشهدی‌ حاضر شد و قوانین‌ را نزد آیه‌ الله اعتمادی‌ و کفایه‌ را نزد آیات‌ عظام‌ فاضل‌ لنکرانی‌ و نوری‌ همدانی‌ و نیز مکاسب‌ را نزد آیت‌ الله خزعلی‌ آموخت‌.

خارج فقه را عمدتاً از درس مرحوم آیت الله گلپایگانی، خارج اصول را عمدتاً از درس حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی استفاده نمود.

در قسمت هایی از خارج فقه و اصول در درس های آیات عظام حاج شیخ جواد تبریزی و حاج هاشم آملی(رحمه الله علیهما) شرکت داشت.

او طی‌ سالیان‌ تحصیل‌ با فضلای‌ بسیاری‌ دوست‌ بود و دروس‌ خود را مباحثه‌ کرد که‌ از جمله‌ آنان‌ می‌توان‌ به‌ آقایان‌ محمدی‌ گلپایگانی‌ (مسؤول‌ دفتر مقام‌ معظم‌ رهبری‌)، حسینی‌، رهبر و محمدی‌ اشاره‌ کرد.

آیت الله نکونام‌ در عرصه‌ علم‌ و فرهنگ‌، خدمات‌ بسیار دارد. او سالها برای‌ تبلیغ‌ به‌ شهرها و روستاهای‌ مختلف‌ کشور سفر کرده‌ و مردمان‌ بسیاری‌ را با احکام‌ اسلام‌ آشنا ساخته‌ است‌.

او بیش‌ از سی‌ و پنج‌ سال‌ است‌ که‌ به‌ تدریس‌ دوره‌ سطح‌ می‌پردازد و از این‌ راه‌ طلاب‌ بسیاری‌ را تربیت‌ کرده‌ که‌ بسیاری‌ از آنها خود از مدرسان‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ به‌ شمار می‌آیند. از سال‌ ۱۳۶۷ تا کنون‌ در دانشگاه‌ قم‌ نیز به‌ تدریس‌ پرداخته‌ است‌.

همچنین‌ وی‌ سالها استاد راهنمای‌ مدارج‌ علمی‌ شورای‌ مدیریت‌ برای‌ پایان‌ نامه‌ نویسی‌ بوده‌ است‌ و هم‌ اکنون‌ بیش‌ از بیست‌ سال‌ است‌ به‌ تدریس‌ مکاسب‌ و کفایه‌ اشتغال‌ دارد. و نزدیک ۱۱ سال است به تدریس خارج فقه و از سال ۱۳۹۷ یک روز هفته را به تدریس تفسیر قرآن کردیم اشتغال دارد.

در سال ۱۳۸۳ عضو جامعه مدرسین شد و از سال ۱۳۸۸ عضویت هیئت ارشاد و تذکیر را پذیرفت.

از سال ۱۳۹۱ به مدت چهار سال به عضویت شورای عالی حوزه های علمیه منصوب شد و از سال ۱۳۹۲ عضویت مجمع مشورتی فقهی شورای نگهبان را پذیرفت.

آیت الله نکونام‌ در انقلاب‌ همواره‌ از سیل‌ خروشان‌ ملت‌ ایران‌ در برقراری‌ نظام‌ اسلامی‌ و تحکیم‌ پایه‌های‌ آن‌ جدا نبود و در مواقع‌ نیاز انجام‌ وظیفه‌ کرده‌ است‌.

 

همچنین ببینید

صحت انتخابات ریاست جمهوری تأیید شد

صحت انتخابات ریاست جمهوری تأیید شد

سخنگوی شورای نگهبان از تأیید صحت انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.