حماس خط قرمز مشخص کرد/ اداره غزه بعد از جنگ قابل مذاکره نیست
حماس خط قرمز مشخص کرد/ اداره غزه بعد از جنگ قابل مذاکره نیست

حماس خط قرمز مشخص کرد/ اداره غزه بعد از جنگ قابل مذاکره نیست

 

حسام بدران، از رهبران جنبش حماس گفت: اداره نوار غزه بعد از جنگ یک موضوع داخلی فلسطینی است و ما درباره آن با هیچ طرف خارجی مذاکره نمی‌کنیم. ما طرح تشکیل دولت ملی غیر حزبی را برای اداره نوار غزه و کرانه باختری بعد از جنگ مطرح کرده‌ایم.

به گزارش المیادین، حسام بدران تاکید کرد: ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم بر طرفی که در مذاکرات کارشکنی می‌کند فشار آورده و آن را مجبور به توقف جنگ علیه غزه کند.

معاون دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین از بی‌نتیجه بودن مذاکرات دوحه به دلیل تعلل، کارشکنی و وقت‌کشی نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد و تاکید کرد که تیم گفت‌وگو کننده بنیامین نتانیاهو اختیاراتی از خود ندارد.

حسام بدران گفت: پایداری ملت ما و عملکرد جسورانه مقاومت همان چیزی است که بر رژیم اشغالگر تسلیم شدن در برابر شروط ملت ما و حقوقش را تحمیل می‌کند.

در این راستا عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد: تلاش‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای اضافه کردن عناوین و خواسته‌های جدید درباره معامله تبادل اسرا که در هیچ کدام از پیشنهادات سابق میانجی‌ها مطرح نشده بود، نشان می‌دهد که نتانیاهو به دنبال تعلل و کارشکنی در توافق است.

ائتلاف آمریکایی- انگلیسی باز هم بخشی از خاک یمن را هدف حملات هوایی قرار دادند.

 

پیش از این کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از مسوولانی در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: نتانیاهو اصول جدیدی را اضافه کرده است که در توافق‌ها با میانجی‌ها مطرح نشده است و این مساله احتمالا مانع توافق می‌شود.

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مذاکرات غیر مستقیم میان حماس و رژیم صهیونیستی درباره معامله تبادل اسرا و آتش بس در غزه در دوحه و قاهره برگزار شد اما هنوز نتایجی نداشته است.

منابع عبری اعلام کردند هیات رژیم صهیونیستی امروز از قاهره بازگشت.

 

همچنین ببینید

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس دوازدهم انتخاب شد

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس دوازدهم انتخاب شد

ایسنا : نصرالله پژمانفر با ۱۵۶ رای از مجموع ۲۶۷ رای رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس دوازدهم در اجلاسیه اول شد.