علم الهدی: باید با قدرت جلوی منکر ایستاد
علم الهدی: باید با قدرت جلوی منکر ایستاد

علم الهدی: باید با قدرت جلوی منکر ایستاد

سید احمد علم‌الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد افزود: امروز اولین جمعه ماه محرم امسال است و دلیل اینکه هفته گذشته به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده، ریشه در فلسفه قیام عاشورا دارد.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) تاکید کرد که ماهیت انقلابش اقامه امر به معروف و نهی از منکر است، به همین دلیل می گوییم هرکس حسینی است، باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشد.

خطیب جمعه تهران گفت:‌ از رئیس جمهور منتخب می‌خواهم دعوای دوگانه «تعهد و تخصص» دوباره بعد از ۴۵ سال باب نشود چرا که به لطف خدا در این ۴۵ سال به اندازه کافی متخصص متعهد داریم؛ معیارهای ۱۸ گانه عالی هستند، اما، دوگانه «تعهد و تخصص» مطلقاً به مصلحت کشور نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: نهی از منکر می تواند به اشکال گوناگون از توجیه و تبیین گرفته تا اعمال قدرت و حاکمیت اجرا شود. بر همه واجب است به حد بضاعت خود قائل به نهی از منکر لسانی باشند.

به گفته وی، منکر یک ناهنجاری اجتماعی است و باید با قدرت جلوی آن را گرفت.

آیت الله علم‌الهدی دامه داد: برادران و خواهران، گستره امر به معروف و نهی از منکر را سیدالشهدا(ع) برای ما مشخص کردند. تا کجا امر به معروف و نهی از منکر باید کرد؟ تا جایی که دختر سه ساله اش را روی بدن پاره پاره اش کتک زدند و طفل شیرخوارش را در آغوشش با تیر ذبح کردند.

 

همچنین ببینید

تاژان سیستم به هوش مصنوعی مجهز شد

تاژان سیستم به هوش مصنوعی مجهز شد

مدیرعامل شرکت تاژان سیستم از روند پیشرفت فعالیت شرکت متبوعش بویژه در زمینه هوش مصنوعی خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم در زمینه فعالیت هوش مصنوعی صورت گرفته و بزودی تیمی متخصص در این زمینه به تاژان اضافه خواهد شد تا بصورت متمرکز فعالیت خود را آغاز کند.