لغو پروازهای خطوط هوایی بلغارستان، لیتوانی و اتیوپی به اسرائیل
لغو پروازهای خطوط هوایی بلغارستان، لیتوانی و اتیوپی به اسرائیل

لغو پروازهای خطوط هوایی بلغارستان، لیتوانی و اتیوپی به اسرائیل

 این را پلتفرم رسانه‌ای اسرائیل بیان کرده است. این خبر در حالی منتشر شده است که شرکت‌های مهم هواپیمایی از جمله یونایتد ایرلاینز و دلتای آمریکا، لوفتهانزای آلمان و «ایتا» ایتالیا با توجه به تحولات خاورمیانه پروازهای خود را به بخش‌های از منطقه لغو کرده‌اند. شرکت هواپیمایی هلند (KLM) نیز ساعتی پیش اعلام کرد که بنا به دلایل امنیتی در خاورمیانه پروازهای خود به تل‌آویو را دستکم تا ماه اکتبر (مهر ماه) لغو کرده است.

 به گزارش ایرنا به نقل از سی. ان. ان، کی‌ال‌ام جمعه شب در بیانیه‌ای «اوضاع امنیتی منطقه» را دلیل این تصمیم عنوان کرد.این شرکت پیشتر اعلام کرده بود که پروازهای خود به تل‌آویو را تا ۳۱ اوت (دهم شهریور) لغو می‌کند اما جمعه این مدت را تا ماه اکتبر تمدید کرد.

در همین راستا، خطوط هوایی بین المللی سوئیس پروازهای بین زوریخ در شمال این کشور و تل آویو را روز جمعه به دلیل تشدید تنش در خاورمیانه تعلیق کرد.

یک شرکت هواپیمایی ایتالیا در میانه تنش‌های فزاینده پس از ترور شهید اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس و فواد شکر از فرماندهان حزب‌الله توسط رژیم صهیونیستی، پروازها به تل‌آویو را تعلیق کرد.

شرکت هواپیمایی "ایتا" (ITA) ایتالیا در بیانیه‌ای در تارنمای خود اعلام کرد: به‌دلیل تحولات ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و برای اطمینان از ایمنی مسافران و خدمه، پروازها به مقصد و از مبدا تل‌آویو به حالت تعلیق در می‌آید.

این شرکت افزود: پروازها تا ۶ اوت (۱۶ مرداد) به حالت تعلیق درآمده است. پیشتر خطوط هوایی یونایتد ایرلاینز، امریکن ایرلاینز و دلتا آمریکا نیز پروازهای خود به تل آویو را به حالت تعلیق درآورده‌ بودند. همچنین خطوط هوایی اروپایی ایر مالتا و ایرلاین پرتغالی تَپ (TAP) هم پیش از این پروازهای خود به رژیم اسرائیل را لغو کرده‌ بودند. شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت هانزا هم جزء شرکت‌های هواپیمایی است که پروازهای خود به تل آویو را به شدت کاهش داده است. فلایت اویر در مجموع نشان می دهدکه ۱۴ درصد از پروازها به مقصد تل آویو از سراسر جهان لغو شده است.

همچنین ببینید

ابوالقاسم جراره: در مقابل خطای دولت سکوت نمی کنیم
                رمزگشایی از دلیل انشعاب در فراکسیون اکثریت مجلس از زبان دبیرکل شریان /پای قالیباف در میان است؟

ابوالقاسم جراره: در مقابل خطای دولت سکوت نمی کنیم رمزگشایی از دلیل انشعاب در فراکسیون اکثریت مجلس از زبان دبیرکل شریان /پای قالیباف در میان است؟

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: امکان دارد یک فراکسیون جدید در مجلس شکل بگیرد اما در حال حاضر در حد حرف است نه عمل.