پیشنهاد شکل گیری این جنبش از سوی این حزب پاکستان+ جزئیات
پیشنهاد شکل گیری این جنبش از سوی این حزب پاکستان+ جزئیات

پیشنهاد شکل گیری این جنبش از سوی این حزب پاکستان+ جزئیات

مراسم هشتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی «دفاع از مردم مظلوم فلسطین، محور مقاومت و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی» صبح یکشنبه چهاردهم مرداد ۱۴۰۳ مصادف با روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی با حضور رئیس قوه قضائیه، مقامات لشگری و کشوری و سفرای کشورهای اسلامی مقیم در تهران برگزار شد. در این مراسم امسال ۶ نفر جز برگزیدگان و ۳ نفر جز تجلیل شوندگان انتخاب شدند.

سراج الحق رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان و فعال ضد صهیونیستی و یکی از برگزیدگان و دریافت کنندگان جایزه حقوق بشر اسلامی، ضمن تشکر از اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی از سوی ستاد حقوق بشر، گفت: فلسطین موجب اتحاد و نزدیک شدن قلوب مسلمانان شده است و اکنون می‌تواند امت اسلامی را با یکدیگر متحد سازد. علاوه بر این مردم سایر کشورهای جهان نیز نسبت به جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی آگاه شده‌اند و جنبشی جهانی در حمایت از مردم غزه و فلسطین شکل گرفته است.

وی تحریم دیپلماتیک، اقتصادی و تجاری کشورهای جهان به ویژه دولت‌های اسلامی منطقه علیه رژیم اسرائیل را خواستار شد و بیان کرد: تمام ملت‌های آزادی‌خواه جهان به ویژه مردم کشورهای اسلامی در کنار فلسطین هستند و ما از اعتراض علیه جنایات رژیم نامشروع اسرائیل عقب نشینی نخواهیم کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان به همتای ایرانی خود اطمینان داد که اسلام‌آباد از خواسته تهران برای برگزاری نشست فوق العاده وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در پی ترور شهید اسماعیل هنیه حمایت کرده و هیات پاکستان فعالانه در آن نشست حضور خواهد یافت.

سراج الحق همچنین تاکید کرد: اقدامات سران کشورهای اسلامی و سازمان ملل هیچ نتیجه‌ای برای پایان جنگ در غزه و یا پاسخگو کردن رژیم اسرائیل در بر نداشته و تا به امروز وحشیگری‌ها و جنایت‌های رژیم نامشروع صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین ادامه دارد.

وی در ادامه ضمن محکومیت ترور اسماعیل هنیه گفت: ترور رهبر برجسته و شجاع مقاومت اقدام خبیثانه و جنایت‌کارانه‌ای است که بی پاسخ نخواهد ماند و محور مقاومت را در برابر جنایت‌های ارتکابی رژیم صهیونیستی و حامیانش مصمم‌تر می‌کند.

 

همچنین ببینید

گروسی راه‌اندازی نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را منتفی دانست

گروسی راه‌اندازی نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را منتفی دانست

مهر : مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که به دلایل خطرات ایمنی و امنیتی، زمان راه اندازی مجدد نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا مشخص نیست.