ارمنستان پیش‌نویس توافق‌ صلح را به جمهوری آذربایجان ارائه کرد
ارمنستان پیش‌نویس توافق‌ صلح را به جمهوری آذربایجان ارائه کرد

ارمنستان پیش‌نویس توافق‌ صلح را به جمهوری آذربایجان ارائه کرد

وی با اعلام این خبر همچنین گفت ایروان منتظر دریافت پاسخ در این زمینه از سوی باکو است.

وزیر امور خارجه ارمنستان گفت که ایروان و باکو بر سر ۱۳ ماده از ۱۶ ماده پیمان صلح به طور کامل توافق کردند.

«الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در یک سخنرانی در اجلاسی در ایتالیا گفت، باکو و ایروان تاکنون بر سر تقریبا ۸۰ درصد متن پیمان صلح ۲ جانبه خود توافق حاصل کرده‌اند.

ایروان می‌گوید به‌زودی فرصت امضای توافقنامه صلح با باکو وجود دارد.

وزیر امور خارجه ارمنستان خاطرنشان کرد که این یک صفحه از ثبات بلندمدت در منطقه قفقاز جنوبی را خواهد گشود.

آرارات میرزویان در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد که ارمنستان و جمهوری آذربایجان شانس واقعی برای امضای توافقنامه صلح در کوتاه‌ترین زمان ممکن را دارند.

اواخر ژوئیه، موضع گیری رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مورد نقش تعیین‌کننده آنکارا در جنگ قره‌باغ کوهستانی در سال ۲۰۲۰، خشم آذربایجان را برانگیخت.

او خاطرنشان کرد: ما بر این باوریم که فرصت واقعی برای امضای توافقنامه صلح در زمان کوتاه و باز کردن صفحه ثبات بلندمدت در قفقاز جنوبی وجود دارد.

همچنین ببینید

واکنش روزنامه اصولگرا به برنامه دولت برای واردات خودرو

واکنش روزنامه اصولگرا به برنامه دولت برای واردات خودرو

جوان آنلاین : بعد از صدور مجوز برای افزایش قیمت برخی کالا‌های اساسی، نوبت به گرانی قیمت خودرو رسید. معاون اول رئیس‌جمهور در حالی فهرست اصلاح قیمت خودرو را تأیید کرده است که مردم به شدت از عملکرد خودروسازان شکایت دارند. از نحوه ثبت‌نام و توزیع خودرو گرفته تا خدمات پس از فروش خودرو‌های داخلی و مونتاژی همگی مورد نقد مردم است. حال در چنین شرایطی دولت چهاردهم از راه نرسیده، مجوز افزایش قیمت خودرو را صادر می‌کند. این اقدام دولت با ادعای اخیر وزیر اقتصاد که گفته است «همه بدانند اجازه انحصار در هیچ حوزه و صنعتی را نمی‌دهیم. همه صنایع باید با رقیب خارجی خود رقابت کنند. منافع ملت ایران در رقابت است» در تضاد است چراکه رفع انحصار صرفاً با واردات قطره‌چکانی خودرو اتفاق نمی‌افتد، بلکه نیاز به همت و خانه‌تکانی اساسی در صنعت خودرو دارد.