نهضمت ملی مسکن در انتظار تسهیلات/ بانک‌ها قانون را دور می‌زنند؟
نهضمت ملی مسکن در انتظار تسهیلات/ بانک‌ها قانون را دور می‌زنند؟

نهضمت ملی مسکن در انتظار تسهیلات/ بانک‌ها قانون را دور می‌زنند؟

محمودیان عضو انجمن انبوه سازان مسکن کشور با بیان اینکه در حال حاضر بازار مسکن نیاز به یک منابع مالی بسیار گسترده ای دارد که بتوان از طریق آن بازار مسکن را ساماندهی و پروژه های نهضت ملی مسکن را به اتمام رساند گفت: پیش از این بسیاری از سازندگان در حوزه نهضت ملی مسکن از کمبود منابع مالی بسیار ابزار ناراحتی می کرده و اعلام می کردند که بانک ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن همکاری لازم را انجام نمی دهند‌.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی باید برای بهبود وضعیت بازار مسکن و همچنین برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن  باید منابع مالی لازم تزریق شود و این اقدام هم تنها از طریق پرداخت تسهیلات ساخت مسکن امکان پذیر است.

تازه ترین آمار از عملکرد نظام بانکی نشان میدهد سهم ۱۷ بانک از پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن همچنان صفر است.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن با تاکید بر اینکه متاسفانه بانک‌ها همکاری لازم را برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن ندارند اظهار کرد: در شرایط کنونی باید بانک مرکزی افزایش تسهیلات ساخت را که به ۸۰۰ را هرچه سریعتر به بانک ها ابلاغ کند تا وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن مشخص شود.

محمودیان  با بیان اینکه  طبق قانون جهش تولید مسکن بانک ها را مکلف کرده است که حداقل ۲۰درصد از کل تسهیلات خود را به نهضت ملی مسکن اختصاص دهند گفت:طبق  تازه ترین آمار از عملکرد نظام بانکی در این بخش نشان میدهد سهم ۱۷ بانک از پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن همچنان صفر است.

او اظهار کرد: طبق آمار بانک مرکزی حتی یک ریال هم تسهیلات در این بخش پرداخت نکرده اند مدعی هستند که به وظایف خود در این حوزه عمل کرده و تسهیلات را پرداخت کرده اند.

وی تاکید کرد:تازه‌ترین گزارش از عملکرد بانک‌ها در قانون جهش تولید مسکن تا ۳۱ تیر ماه نشان می‌دهد که ۱۷ بانک در نهضت ملی مسکن حتی یک ریال هم تسهیلات پرداخت نکرده‌اند.

او با اشاره به اینکه باید هرچه سریعتر بانک مرکزی و وزارت راه وشهرسازی اقدامات لازم را برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن و افزایش یافتن این تسهیلات را در دستور کار خود قرار دهد گفت: باید بانک ها همراهی و اقدامات لازم را انجام دهد تا بتوان از طریق آن وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن را ساماندهی کرد.

وی ادامه داد: باید در شرایط کنونی بتوانیم این بازار را به سمت رونق هدایت کنیم‌ و بتوانیم از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کنیم و این اقدام هم تنها از طریق ابلاغ افزایش تسهیلات ساخت امکان پذیر می شود.

همچنین ببینید

نتیجه اولین عمل پیوند چشم در جهان

نتیجه اولین عمل پیوند چشم در جهان

محققان، نتایج اولین عمل پیوند چشم در جهان را منتشر کردند.