تکذیب افزایش قیمت نان در این استان
تکذیب افزایش قیمت نان در این استان

تکذیب افزایش قیمت نان در این استان

با توجه به افزایش قیمت نان در برخی استان‌های کشور، مردم استان سمنان نیز دغدغه و نگرانی افزایش قیمت نان را در این استان دارند که عبدالرحیم تحصیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش قیمت نان با تصمیم شورای آرد و نان استان سمنان انجام می‌شود و اکنون این موضوع در دستور کار نیست.

وی اضافه کرد: رییس استانی شورای آرد و نان استاندار یا معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار است و سازمان جهاد کشاورزی، اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت، اداره‌کل تعزیرات حکومتی، فرماندهی انتظامی، بسیج اصناف و اتاق اصناف، اتحادیه نانوایان، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی از جمله اعضای این شورا هستند.

یکی از گلایه‌های شهروندان سمنانی در کنار دغدغه افزایش قیمت نان در زمینه فروش تحمیلی نان کنجدی است که مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان در این باره گفت: فروش تحمیلی نان کنجدی در نانوایی‌ها تخلف محسوب می‌شود و شهروندان می‌توانند گزارش‌های خود را برای سیدگی به دستگاه‌های نظارتی از جمله تعزیرات گزارش کنند.

تحصیلی بیان کرد: نانوایی‌ها باید بنا به درخواست مشتری نان کنجدی یا ساده بپزند و بی‌توجهی به درخواست مشتریان و فقط پخت نان کنجدی تخلف است.

به گزارش ایرنا، اکنون در سمنان قیمت نان لواش یارانه‌ای چهار هزار ریال و نیمه‌یارانه‌ای پنج هزار و ۲۰۰ ریال، قیمت نان بربری یارانه‌ای ۱۲ هزار ریال و نیمه‌یارانه‌ای ۱۵ هزار ریال، قیمت نان تافتون یارانه‌ای هشت هزار ریال و نیمه‌یارانه‌ای ۹ هزار ریال، و قیمت نان سنگک ساده یارانه‌ای ۱۸ هزار ریال و نیمه‌یارانه‌ای ۲۲ هزار ریال، است.

وزن چانه چهار نوع نان اصلی شامل لواش ۱۷۰ گرم، نان بربری ۵۱۰ گرم، نان تافتون ۳۲۵ گرم و نان سنگک ۴۸۰ گرم تعیین شده است.

 

همچنین ببینید

دوشنبه ۳۱ شهریور ۵۹؛
                آن دوشنبه‌ی نکبت‌بار بر تهران چه گذشت؟ / آرزوی شوم عراقی‌ها تحقق نیافت

دوشنبه ۳۱ شهریور ۵۹؛ آن دوشنبه‌ی نکبت‌بار بر تهران چه گذشت؟ / آرزوی شوم عراقی‌ها تحقق نیافت

به دنبال انفجار عظیمی که تمام منطقه‌ی مهرآباد را لرزانید سراسیمه از خانه بیرون زدم. وقتی به فرودگاه رسیدم دیدم دود غلیظی به طرف آسمان بلند است. بر فراز فرودگاه سه هواپیما را دیدم. پس از آن‌که هواپیماهای فوق از نظرم ناپدید شدند.