دولت جدید فرانسه معرفی شد
دولت جدید فرانسه معرفی شد

دولت جدید فرانسه معرفی شد

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه ۱۱ هفته پس از انتخابات زودهنگام پارلمانی سرانجام شنبه شب دولت جدید این کشور را معرفی کرد. دولت جدید فرانسه که به نخست وزیری میشل بارنیه تشکیل شده، چرخشی قابل توجه به جناح راست داشته است.

بارنیه سیاستمداری محافظه‌کار است که در سطح بین‌المللی به عنوان هدایت‌گر مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شناخته می‌شود. وی بیش از دو هفته پیش به عنوان نخست وزیر جدید معرفی شد و اولین مسئولیت دولت وی ارائه لایحه بودجه ۲۰۲۵ است.

در دولت جدید فرانسه، ژان نوئل باروت به عنوان وزیر خارجه و برونو رتی‌یو به عنوان وزیر کشور معرفی شده‌اند و سباستین لکورنو نیز به عنوان وزیر دفاع سمت خود را حفظ کرد.

سیاستمداران چپگرا که از روی کار آمدن دولتی راستگرا ناخرسند هستند، هشدار داده‌اند که دولت جدید را به چالش خواهند کشید.

در انتخابات روزدهنگام ماه ژوئیه، ائتلاف چپگرای «جبهه جدید مردمی» بیشترین کرسی را به دست آورد اما از حمایت اکثریت پارلمانی برای تشکیل دولت برخوردار نشد.

مکرون استدلال کرده بود که جناح چپ قادر به جلب حمایت کافی قانونگذاران برای تشکیل دولت جدید نیست. او سپس برای تشکیل دولت به مذاکره با بارنیه روی آورد که این اقدام با حمایت میانه‌روها و حزب محافظه‌کار «جمهوریخواهان» مواجه شد. جوردن باردلا از رهبران حزب راست افراطی «اجتماع ملی» کابینه جدید مکرون را محکوم کرد و این دولت «بازگشتی به مکرونیسم» است و «هیچ آینده‌ای ندارد.»

ژان لوک ملانشون از سیاستمداران چپ افراطی نیز کابینه جدید را «دولت بازندگان انتخابات سراسری» نامید.

همچنین ببینید

سالمندان از این نوع چای استفاده کنند ؛معدن ویتامین و قوی کننده حافظه

سالمندان از این نوع چای استفاده کنند ؛معدن ویتامین و قوی کننده حافظه

ايسنا : محققان ژاپنی اخیراً مزایای شناختی بالقوه چای سبز ماچا (چای سبز پودری) را برای افراد مسن ارزیابی کردند.