افزایش نسبی دما از امروز تا سه‌شنبه در کشور
افزایش نسبی دما از امروز تا سه‌شنبه در کشور

افزایش نسبی دما از امروز تا سه‌شنبه در کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از افزایش نسبی دما از امروز تا سه‌شنبه (۱ تا ۳ مهر) در بیشتر مناطق نیمه شمالی کشور و وقوع رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها خبر داد.

صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (اول مهر) در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

او ادامه داد: دوشنبه و سه شنبه (۲ و ۳ مهر) در برخی مناطق واقع در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی کشور نسبت به وقوع رگبار باران و رعد و برق در ۱۴ استان کشور هشدار داد.

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور اضافه کرد: چهارشنبه و پنج شنبه (۴ و ۵ مهر) در برخی مناطق اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

او ادامه داد: امروز و فردا در نوار شرقی، سه‌شنبه در نوار شرقی، غرب و جنوب غرب، چهارشنبه و پنج‌شنبه در مناطقی از شرق، شمال شرق، جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعت‌ها وزش باد به نسبت شدید و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای شماری از استان‌های کشور هشدار سطح زرد فعالیت سامانه بارشی صادر کرد.

ضیاییان در ادامه گفت: از امروز تا سه شنبه در بیشتر مناطق نیمه شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ می‌دهد. از اواخر وقت سه‌شنبه تا صبح پنج‌شنبه خلیج فارس و دریای خزر مواج خواهد شد.

او درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲ مهر) صاف، وزش باد در بعد از ظهر با افزایش ابر و افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۲۲ و ۳۳ درجه سانتیگراد و پس فردا (۳ مهر) صاف، وزش باد، در بعد از ظهر با افزایش باد، گاهی وزش باد شدید با کمترین و بیشترین دمای ۲۳ و ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه سانتیگراد و اهواز و بوشهر با بیشینه دمای  ۲۷ و ۲۸ درجه سانتیگراد خنک‌ ترین و گرم ‌ترین مرکز استان‌ها خواهند بود.

 

همچنین ببینید

دستور همتی به ۵ وزارتخانه: طرح‌های اقتصادی بخش خصوصی را دولت ضمانت کند/ شرط دریافت تضامین دولتی مشخص شد

دستور همتی به ۵ وزارتخانه: طرح‌های اقتصادی بخش خصوصی را دولت ضمانت کند/ شرط دریافت تضامین دولتی مشخص شد

«عبدالناصر همتی» با ارسال نامه ای به وزیر صنعت معدن و تجارت، وزیر نیرو، وزیر نفت،وزیر راه و شهرسازی و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، آمادگی این وزارتخانه برای ارائه تضامین دولتی به طرح‌های اقتصادی بخش غیر دولتی را اعلام کرد.