آمار اسکندر مومنی از تعداد جان‌باختگان معدن طبس/۱۷ نفر همچنان در حبس
آمار اسکندر مومنی از تعداد جان‌باختگان معدن طبس/۱۷ نفر همچنان در حبس

آمار اسکندر مومنی از تعداد جان‌باختگان معدن طبس/۱۷ نفر همچنان در حبس

 اسکندر مومنی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از معدن "معدنجو" طبس اظهار کرد: تعداد ۳۱ نفر در این حادثه جان باختند و ۱۷ نفر مصدوم شدند، ۲ نفر قبل از کارگاه اصلی فوت شده بودند که پیکر آنها به بیرون منتقل شد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی تجهیزات پای کار نجات قرار دارند ادامه داد: در تماسی که در هزار متری دهانه معدن برقرار شد گویا نیروهای امدادی در ۴۰۰ متری محل حبس معدنچیان قرار دارند.

وزیر کشور اضافه کرد: اکنون چهار اکیپ تخصصی مشغول به کار هستند تا ۱۷ نفر محبوس شده تعیین تکلیف شوند، اعلام کردیم در صورت نیاز به تجهیزات، همه دستگاه‌های امدادی پای کار هستند.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی تخلیه گاز معدن است تصریح کرد: از مناطق و معادن و شهرهای اطراف نیروی کمکی ورود کرده اند و موضوع اصلی تخلیه گاز و رسیدن به کارگاه اصلی است.

اسکندر مومنی عنوان کرد: در تماسی که با اکیپ حاضر در عمق معدن گرفته شد پیش بینی کردند بسته به سرعت حرکت، حداکثر تا فردا به کارگاه اصلی برسند.

وی یادآور شد: در هر صورت همه تجهیزات و امکانات آماده است و حتی پیش بینی شده در صورت خستگی اکیپ داخل معدن، اکیپ های فنی مختلف وارد معدن شده و کار به صورت مستمر ادامه یابد.

وزیر کشور تاکید کرد: ۱۷ نفر محبوس مانده‌اند که احتمال می‌دهد دچار حادثه شدید شده باشند.

 

همچنین ببینید

وزیر کشور:  با متخلفان حادثه معدن طبس برخورد قاطع می‌شود

وزیر کشور: با متخلفان حادثه معدن طبس برخورد قاطع می‌شود

مهر : وزیر کشور با بیان اینکه با متخلفان حادثه معدن معدنجو طبس برخورد قاطع می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود تیم حاضر در محل تا فردا به کارگاه اصلی برسند.