بایدن خلع سلاح شد
بایدن خلع سلاح شد

بایدن خلع سلاح شد

به ادعای ناظران شهادت سیدحسن نصرالله، رهبر مقاومت لبنان توسط اسرائیل ایالات متحده را در شرایط دشواری قرار داد و همزمان مسیر تنش زدایی با غرب توسط ایران را با چالش‌هایی روبرو کرده است. این گروه مدعی‌اند که نتانیاهو بدین طریق معادلات خاورمیانه را برهم زده است.

روزنامه گاردین با انتشار یادداشتی مدعی شد: روز جمعه وقتی آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفته بود که که روزهای آینده مسیر آینده خاورمیانه را مشخص خواهد کرد، نمی‌توانست پیش‌بینی کند که ایده برقراری آتش بس میان اسرائیل و حزب الله بدین شکل شکست بخورد. اسرائیل با ترور شهید سیدحسن نصرالله موجب شد تا منطقه از لبه پرتگاه عبور کرده و در یک قدمی رویارویی تمام عیار قرار بگیرد. بالاخص در شرایط کنونی که برای دومین بار منطقه شاهد حمله موشکی ایران به اسرائیل بود.

نشریه گاردین در ادامه یادداشت ادعایی‌اش آورد، امروز نگاه‌ها متوجه پاسخ احتمالی (ادعایی) اسرائیل است، پاسخی که می‌تواند برای این بازیگر پرهزینه باشد. این نشریه انگلیسی در ادامه مدعی شد، بعد از ترور سیدحسن نصرالله شرایط حاکم برای مسعود پزشکیان به چالشی جدی تبدیل تبدیل شد؛ همانی که خواهان تنش زدایی با غرب جهت عبور از تحریم‌هاست. سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه دولت چهاردهم، بعد از یک هفته حضور در نیویورک و دیدارهای دو و چندجانبه با سیاستمداران اروپایی مانند آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان و دیوید لامی، وزیر امور خارجه بریتانیا این گروه از رهبران غربی را متقاعد کرده تا زمینه را برای احیای رایزنی‌ها در باب برنامه هسته‌ای ایران فراهم کنند؛ رایزنی‌هایی که در بازه‌ای از زمان برجام را رقم زد؛ توافقی که ترامپ سال 2018 به طور یکجانبه از آن خارج شد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «اسرائیل بایدن را خلع سلاح کرد/ بازی خطرناک نتانیاهو در خاورمیانه» بخوانید. 

 

 

همچنین ببینید

دیدار و رایزنی گالانت با آستین در مقر پنتاگون

دیدار و رایزنی گالانت با آستین در مقر پنتاگون

مهر : وزیر جنگ اسرائیل چهارشنبه هفته جاری در مقر پنتاگون با وزیر دفاع آمریکا دیدارو رایزنی می کند.