ادعای گالانت درباره حمله موشکی ایران به اسرائیل
ادعای گالانت درباره حمله موشکی ایران به اسرائیل

ادعای گالانت درباره حمله موشکی ایران به اسرائیل

«یواو گالانت» در بازدید از پایگاه هوایی «نیفاتیم» رژیم صهیونیستی گفت: حتی یک هواپیمای ما آسیب ندیده است و یک اسکادران از هواپیماهای ما متوقف نشده است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه بار دیگر اظهار داشت که اسرائیل، روش و زمان پاسخ به حمله ایران را تعیین خواهد کرد.

این در حالی است که مقامات اسراییلی پیشتر اذعان کرده‌اند که ایران پایگاه‌های هوایی اسراییل را هدف قرار داده و باعث وارد آمدن ضربات شدیدی به این رژیم شده است.

همچنین حملات ایران باعث تضعیف پدافند هوایی رژیم صهیونیستی شده است.

«جان هیلی» وزیر دفاع انگلیس گفت در پی عملیات موشکی ایران تحت عنوان «وعده صادق۲» با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت‌وگوی تلفنی برقرار و موضع دوباره لندن در قبال تل‌آویو را که تاکید بر «حمایت‌ همه‌جانبه» است، تکرار کرد.

گذشته از اشاره ناظران متعدد به تصاویر واضح اصابت مستقیم و ویرانگر موشک های ایران به پایگاه های اسرائیلی، تصاویر گویای ماهواره ای از حجم تخریب های موشک ها و نیز لرزش دست و شوک عصبی نتانیاهو پس از این حملات، روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد: به نظر می‌رسد رگبار موشک‌های بالستیکی که ایران در این هفته به سمت اسرائیل شلیک کرد، پدافند هوایی اسرائیل را تحت تأثیر قرار داده است.

این روزنامه افزود: هرگونه حمله ایران به زیرساخت‌های اسرائیل این بار می‌تواند عواقب جدی‌تری برای تل‌آویو داشته باشد.

روزنامه انگلیسی گاردین نیز در این باره نوشت: حملات ایران علیه اسرائیل مؤثرتر از آن چیزی بود که به آن اذعان شد.

یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل ادعا کرد مرحله دوم جنگ علیه حزب الله لبنان به‌زودی آغاز می شود.

این روزنامه خاطرنشان کرد: حملات ایران اگر علیه شهری مانند تل‌آویو انجام شود یا به سمت اهداف با ارزش دیگری مانند پالایشگاه‌های نفت در نزدیکی حیفا هدایت شود، می‌تواند اثرات مرگباری داشته باشد.

گاردین افزود: واقعیت اساسی این است که ایران ثابت کرده که می‌تواند اسرائیل را با قدرت مورد حمله قرار دهد و با ادامه درگیری، اسرائیل ممکن است در برابر حملات ایران آسیب پذیرتر شود.

روزنامه انگلیسی تاکید کرده است: اگر این درگیری به یک درگیری طولانی مدت تبدیل شود، اسرائیل قادر به تحمل ضربات مبادله‌ای با ایران نخواهد بود.

همچنین ببینید

مدودف: حمله به بلاروس، پاسخ هسته‌ای به همراه خواهد داشت

مدودف: حمله به بلاروس، پاسخ هسته‌ای به همراه خواهد داشت

رئیس‌جمهور سابق روسیه تاکید کرد در صورت حمله به بلاروس، این کشور حق استفاده از تسلیحات هسته‌ای علیه اوکراین برخوردار است.