بورل: اروپا باید به حمایت از اوکراین ادامه دهد/ بدون حمایت غرب جنگ ظرف ۲ هفته به پایان می‌رسد
بورل: اروپا باید به حمایت از اوکراین ادامه دهد/ بدون حمایت غرب جنگ ظرف ۲ هفته به پایان می‌رسد

بورل: اروپا باید به حمایت از اوکراین ادامه دهد/ بدون حمایت غرب جنگ ظرف ۲ هفته به پایان می‌رسد

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) طی اظهاراتی با بیان اینکه بدون حمایت غرب، جنگ در اوکراین ظرف ۲ هفته به پایان می‌رسد، گفت: با این حال، این امر منجر به تحقق اهداف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواهد شد.

بورل تصریح کرد: بسیاری خواهان آن هستند که جنگ هر چه زودتر پایان یابد، در درجه اول خود اوکراینی‌ها اما سوال اصلی این است که چگونه. اگر حمایت از اوکراین را متوقف کنیم، جنگ تا ۲ هفته دیگر به پایان می‌رسد و پوتین به اهداف خود می‌رسد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به طرف های درگیر در خاورمیانه نسبت به حملات به تاسیسات هسته ای کشورها هشدار داد.

او در عین حال گفت: اروپا باید به حمایت از اوکراین ادامه دهد تا اطمینان حاصل شود که مذاکرات آینده بر اساس شرایطی انجام می‌شود که حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور را تضمین می‌کند. مساله‌ای که برای امنیت اروپا نیز بسیار مهم است.

اوکراین به تازگی طرح پیروزی خود را که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور این کشور در جریان سفر خود به ایالات متحده ارائه کرده بود، نهایی کرده است. این طرح با «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده و همچنین «کامالا هریس» و «دونالد ترامپ» نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا مورد بحث قرار گرفت.

محتوای کامل این طرح هنوز فاش نشده است. با این حال، «آندری یرماک» رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین گفت جزئیات این ابتکار به عموم مردم اوکراین ارائه خواهد شد. وزارت امور خارجه آمریکا در اظهار نظری درباره این طرح، آن را «سازنده» خواند و تایید کرد که گفت‌وگوها در این زمینه ادامه خواهد داشت.

 

همچنین ببینید

مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرد؛
                گزارش سرویس اطلاعاتی فرانسه از ورود امام خمینی به پاریس + سند

مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرد؛ گزارش سرویس اطلاعاتی فرانسه از ورود امام خمینی به پاریس + سند

آیت‌الله [به] وسیله آقای ابول [ابوالحسن] بنی‌صدر و صادق قطب‌زاده و دو نفر از افراد فعال گروه مارکسیست‌های اسلامی مورد استقبال قرار گرفته و نزد آن‌ها در ساشان CACHAN اقامت گزید.