روایت افسران اسرائیلی از جهنمی به نام اردوگاه جبالیا
روایت افسران اسرائیلی از جهنمی به نام اردوگاه جبالیا

روایت افسران اسرائیلی از جهنمی به نام اردوگاه جبالیا

روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی که امروز دوشنبه منتشر کرد با اشاره به هلاکت ژنرال اسرائیلی فرمانده تیپ ۴۰۱ نوشت، افسران اسرائیلی در روایت‌های خود از جنگ در جبالیا تاکید دارند که از توان عملیاتی حماس و به ویژه در بازسازی توان خود و حتی ترمیم برخی از تونل‌هایی که ما خود قبلا آن را تخریب کرده بودیم، شگفت زده شده‌ایم.

به نوشته این رسانه عبری زبان، طی روزهای اخیر شمار زیادی از سربازان و افسران اسرائیلی در جبالیا در معرض کمین‌ها و حملات سخت گردان‌های قسام قرار گرفتند که آخرین آنها کشته شدن فرمانده تیپ 401 بود.

بنا به گزارش سی ان ان، بسیاری از نظامیان صهیونیست از مشارکت در جنگ لبنان هراس شدیدی دارند.

در همین راستا رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم دیروز جزئیاتی از کمین اردوگاه جبالیا که منجر به هلاکت احسان دقسه در آن شد را منتشر کرد و گفت: وقتی این سرهنگ به همراه چند نفر از افسران دستیارش از تانک‌های خود خارج شدند و فقط ۲۰ متر از آن دور شده بودند، بمبی منفجر شد و بر اثر آن این افسر بلندپایه کشته و سه افسر دیگر که یکی از آنها جانشین لشکر ۱۶۲ و دیگری فرمانده گردان ۵۲ بودند، به شدت مجروح شدند.

براساس گزارش این رادیو صهیونیستی، با وجود آنکه این سومین باری است که ارتش اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه به اردوگاه جبالیا یورش می‌برد اما باز هم فلسطینیان غافلگیری‌‌هایی را برای نظامیان اسرائیلی تدارک دیده و آنها را در تله‌های مرگ خود گرفتار می‌کنند.

روزنامه عبری زبان هاآرتص هم در گزارش خود از اردوگاه جبالیا تاکید کرد، شدت درگیری دایر در این منطقه گواهی بر این امر است که ادعاهای اسرائیل مبنی بر پیروزی بر حماس مبالغه آمیز و پوچ بوده است.

به اعتراف این رسانه عبری زبان: حماس بار دیگر احیا شده و شرایط میدانی را در مناطقی که ارتش اسرائیل از آن عقب نشینی کرده است را به دست گرفته است و اکنون صدها نفر از مبارزین را در منطقه اردوگاه جنین در اختیار دارد.

همچنین ببینید

شلیک موشک از جنوب لبنان به شمال اسرائیل/ آژیرهای هشدار فعال شد

شلیک موشک از جنوب لبنان به شمال اسرائیل/ آژیرهای هشدار فعال شد

فارس : منابع خبری از از فعال‌شدن آژیرهای هشدار در الجلیل علیا واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.