پرمصرف‌ترین استان‌های کشور را بشناسید
پرمصرف‌ترین استان‌های کشور را بشناسید

پرمصرف‌ترین استان‌های کشور را بشناسید

کم خبر/ مؤسسه مطالعات انرژی، ترازنامه انرژی استانی را منتشر کرد که بر این اساس پرمصرف ترین استان های کشور از لحاظ مصرف حامل های انرژی معرفی شدند. مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی، به‌تازگی ترازنامه انرژی استانی را منتشر کرده‌است؛ از جمله بخش‌های قابل توجه این ترازنامه، بخش مسکونی است. بر اساس یافته‌های منتشر شده مربوط به بخش خانگی:

 استان مازندران با ۷.۴ بشکه معادل نفت خام به ازای هر نفر، در رتبه نخست و استان سیستان و بلوچستان با ۱.۵ بشکه معادل نفت خام به ازای هر نفر، در رتبه آخر قرار دارد. به عبارت دیگر، نسبت مصرف سرانه انواع حامل‌های انرژی حداکثر به حداقل، در بخش خانگی، حدود پنج است که از توزیع نابرابر مصرف انرژی در سطح کشور حکایت می‌کند.

از دیدگاه مصرف هر یک از حامل‌های انرژی، به ازای هر مترمربع ساختمان مسکونی، بیشترین مصرف گاز طبیعی مربوط به استان مازندران، بیشترین مصرف برق در استان‌های جنوبی (هرمزگان، خوزستان و بوشهر) و بیشترین مصرف فرآورده‌های نفتی مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

 سه استان کردستان، مازندران و گیلان، به ترتیب، بیشترین مصرف مجموع حامل‌های انرژی به ازای یک مترمربع ساختمان را دارند.

 این ترازنامه انرژی استانی بستر بسیار مناسبی برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری متناسب با شرایط هر استان به شکل جداگانه است و گام مهمی در برنامه‌ریزی استانی به شمار می‌رود.

همچنین ببینید

مانع اصلی مذاکرات آتش بس غزه مشخص شد

مانع اصلی مذاکرات آتش بس غزه مشخص شد

ایرنا : غازی حمد عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی گفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مانع تکمیل توافق آتش‌بس در غزه است.