شوی فروش ربع سکه در بورس
شوی فروش ربع سکه در بورس

شوی فروش ربع سکه در بورس

کم خبر/ پس از افزایش افسارگسیخته قیمت سکه و طلا در بازار و افزایش حباب ربع سکه دولت خبر از عرضه 500 هزار قطعه ربع سکه از طریق بورس را منتشر کرد که با استقبال بازار و خریداران مواجه شد.

این خبر که با تبلیغات گسترده در فضای رسانه ای باعث کاهش نزدیک به سه میلیون تومانی حباب ربع سکه در بازار شد امید را برای کاهش بیشتر و واقعی تر شدن قیمت ها در این بازار زنده کرد. با شروع فرایند فروش در بورس از همان ابتدا کارشناسان به نوع و مکانیزم فروش انتقاد هایی وارد کردند به طوری که در روز اول کمتر از 3 هزار ربع سکه در بورس فروش رفت.این عرضه در روزهای دوشنبه و سه شنبه هم ادامه یافت که در مجموع سه روز عرضه، حدود 47 هزار ربع سکه فروش رفت.با این آمار و در مقایسه با حجم اولیه، کمتر از 10 درصد از این ربع سکه ها فروش رفته است.

به نظر میرسد مشکلات روش فروش و عرضه نکردن در روز آخر و شفاف نبودن مقدار عرضه و تقاضا باعث شده است که متقاضیان واقعی موفق به خرید این ربع سکه ها نشوند و همین امر باعث شد که امروز چهارشنبه ربع سکه با افزایش نزدیک به یک میلیون تومان به قیمت 9میلیون و 200 هزار تومان برگردد.شوی فروش ربع سکه توانست قیمت را پایین بیاورد ولی هنگام عمل، دولت و تیم اقتصادی اش نتوانست توقع ها را برآورده کند و قصه ی پر غصه افزایش در بازار دلار و سکه همچنان ادامه دارد.

همچنین ببینید

مادورو رسما رئیس جمهور ونزوئلا ماند/ واشنگتن به گونزالس تبریک گفت

مادورو رسما رئیس جمهور ونزوئلا ماند/ واشنگتن به گونزالس تبریک گفت

مهر : شورای ملی انتخابات ونزوئلا با اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، پیروزی رئیس‌جمهور کنونی این کشور را تأیید کرد.