جزئیات عرضه خودرو در بورس کالا

جزئیات عرضه خودرو در بورس کالا

کم خبر/ مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس و لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین در مجلس، با حضور در برنامه جهان آرا به بیان پرداختند. 

مهدی طغیانی گفت: بورس کالا شفاف است و قیمت خودرو را کاهش داده است. ساز و کار بورس کالا توانسته است هم خودرو را به مصرف‌کننده واقعی نزدیک‌تر کند و هم قیمت را نسبت به بازار به میزان قابل توجهی کاهش دهد چون ساختاری شفاف است و شبیه شیوه فروش به شیوه حاشیه بازار در گذشته نیست.

هیچ جای دنیا بورس خودرو نداریم ولی در هند هم بورس فلفل داریم که هیچ جا نیست!

توضیح ویدیو

نماینده مردم اصفهان افزود: قبول داریم بورس خودرو در هیچ کشوری نیست. قرعه‌کشی خودرواصلا کارآمدی نداشته و در بازار آزاد هم قیمت خودرو دو تا سه برابر قیمت کارخانه است. هر جا عرضه و تقاضای مستمر داشته باشیم، بورس کالا هم شکل می‌گیرد، هیچ جای دنیا بورس خودرو نداریم ولی در هند هم بورس فلفل داریم که هیچ جا نیست!

تناقضی بین واردات و عرضه خودرو در بورس کالا نیست

توضیح ویدیو

وی گفت: تناقضی بین واردات و عرضه خودرو در بورس کالا نیست. مخالف واردات نیستم و عقیده دارم باید برای تنظیم بازار، خودروی خارجی هم وارد شود و تناقضی هم بین واردات و عرضه در بورس کالا نیست. از 97 که واردات ممنوع شد، بحث تنگنای ارزی مطرح بود که دست کشور را بسته بود ولی امسال 2 میلیارد دلار برای واردات تامین شد.

مجلس قانون واردات گذاشت ولی آیین‌نامه‌ای نوشتند که اصلا نمی‌شود وارد کرد

توضیح ویدیو

لطف الله سیاهکلی (نماینده مجلس) گفت: وقتی تولید کم است با تغییر شیوه عرضه، آشفته بازار خودرو آرام نمی‌شود. وقتی عرضه خودرو کم و میزان تقاضا زیاد است، اول باید عرضه را به تقاضا نزدیک کنیم وگرنه با عرضه صرف در بورس کالا، نمی‌توان بازار را تنظیم کرد. وقتی تخم مرغ کم می‌شود، وارد می‌کنیم، چرا خودرو وارد نمی‌شود؟ چون مافیا داریم و حتی نمایندگان را تهدید می‌کنند چون گردش مالی بالایی در بازار خودرو وجود دارد. مجلس قانون واردات گذاشت ولی آیین‌نامه‌ای نوشتند که اصلا نمی‌شود وارد کرد.

به خاطر یک میلیارد دلار، جلوی واردات خودرو را گرفتند

توضیح ویدیو

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: به خاطر یک میلیارد دلار، جلوی واردات خودرو را گرفتند. مافیای خودرو وجود دارد و حتی مسئله را طوری طراحی می‌کند که ما هم در پازل مافیا بازی می‌کنیم! نمی‌گذارند واردات خودرو انجام شود، یکی از عوامل، بانک مرکزی است که می‌گوید نمی‌توانیم بازار ارز را تنظیم کنیم. چطور می‌شود در سال 1400 هشت میلیارد دلار ارز می‌رود تا در ترکیه خانه خریده شود ولی برای یک میلیارد دلار واردات خودرو، جزع و فزع می‌کنند؟

بورس کالا قیمت خودرو را جایی می‌رساند که مردم آرزوی پراید کنند

توضیح ویدیو

سیاهکلی در ادامه گفت: بورس کالا قیمت خودرو را جایی می‌رساند که مردم آرزوی پراید کنند. به اندازه خود و به خاطر اینکه در مدیریت بازار خودرو عملکرد درستی نداشتم، از مردم عذرخواهی می‌کنم. بورس بلایی سر مردم آورده که آرزوی داشتن یک پراید را دارند. چون عرضه کم است، قیمت بورس ثابت نمی‌ماند و سقفی نخواهد داشت و آنقدر بالا می‌رود که کسی نتواند بخرد.

همچنین ببینید

کنایه تند قهرمان المپیک آمریکایی به دونالد ترامپ

کنایه تند قهرمان المپیک آمریکایی به دونالد ترامپ

باشگاه خبرنگاران جوان : سیمون بایلز، ژیمناستیک کار مطرح آمریکا، پس از کسب دومین مدال طلای المپیک به شکل غیرمستقیم به دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا حمله کرد.