دیدار ماکرون با همتای مصری در پاریس
دیدار ماکرون با همتای مصری در پاریس

دیدار ماکرون با همتای مصری در پاریس

فارس/ رئیس جمهور فرانسه در دیدار با همتای مصری خود ضمن گفت‌وگو درباره مسائل لیبی، بر تقویت همکاری‌های امنیتی و نظامی تأکید کرد.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه پس از دیدار با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر بر لزوم تقویت همکاری‌های نظامی و امنیتی بین دو کشور تأکید کرد.ماکرون در کنفرانس خبری مشترک با السیسی گفت:‌‌ «درباره اوضاع لیبی گفت‌وگو داشتیم و راه‌های محتمل برای حل آن‌ها را بررسی کردیم. تبدیل لیبی به زمینی برای مداخله و اثرگذاری‌های خارجی را محکوم می‌کنیم».رئیس جمهور فرانسه افزود: «فرانسه روابط راهبری با مصر دارد. برخی در تلاش هستند ثبات خاورمیانه را بر هم بزنند. در حال حاضر مزدوران ترکیه و روسیه در لیبی هستند. روی مصر برای ایفای نقش درخصوص یافتن راه‌حل حساب می‌کنیم».ماکرون با اشاره به منازعات اخیر میان ترکیه و کشورهای اروپایی بر سر اکتشاف نفت و گاز در دریای مدیترانه گفت: «قصد داریم از حق حاکمیت کشورهای حوزه شرق مدیترانه دفاع کنیم. ما زیرپا گذاشتن این حق حاکمیت را محکوم می‌کنیم».او در ادامه گفت: «مبارزه با تروریسم محور اصلی روابط فرانسه و مصر است و در تلاش هستیم روابط امنیتی و نظامی خود را با مصر تقویت کنیم. این کشور سنگری در برابر افراط‌گرایی است».در حال تکمیل...

همچنین ببینید

پاسخ ترامپ به هریس برای مناظره دوم

پاسخ ترامپ به هریس برای مناظره دوم

ایلنا : دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات پیش روی این کشور ایده مناظره دوم انتخاباتی خود با کامالا هریس را رد کرد.