رسانه های روسی: حمله پهپادی به مسکو ناکام ماند
رسانه های روسی: حمله پهپادی به مسکو ناکام ماند

رسانه های روسی: حمله پهپادی به مسکو ناکام ماند

ایرنا/ بر اساس گزارش‌ رسانه‌های روسی، امروز (سه‌شنبه) حداقل سه هواپیمای بدون سرنشین در مسیر حرکت به سمت پایتخت روسیه، رهگیری و از انجام عملیات نظامی خود ناکام ماندند. خبرگزاری راشاتودی در خبری به نقل از منبعی در خدمات اوژانسی، نوشت: مسکو صبح امروز مورد هدف یک حمله پهپادی قرار گرفت. دو هواپیمای بدون سرنشین در حومه شهر ساقط شدند و یک پهپاد دیگر در منطقه کالوگا در جنوب غربی پایتخت روسیه رهگیری شد.

این منبع خبری اعلام کرد: بر اساس اطلاعات اولیه، سه پهپاد به سمت مسکو در حرکت بودند. دو فروند از آن‌ها در منطقه "نوایا موسکوا" و یک فروند در منطقه "کالوگا" با استفاده از ابراز جنگ الکترونیک رهگیری و سرنگون شدند.

بازار

هنوز تلفات یا خساراتی از این حمله گزارش نشده است.

بر اساس اطلاعات وب‌سایت فرودگاه، حداقل ده پرواز صبحگاهی که قرار بود در فرودگاه بین‌المللی "ونوکووا" فرود بیایند، به سمت دو فرودگاه بین‌المللی "شرمتیوو" و "دوموده‌دوو" هدایت شدند.

براساس این گزارش چندین شاهد عینی از شنیدن دست کم دو انفجار حوالی ساعت ۶ صبح به وقت محلی خبر دادند و چند کانال تلگرامی نیز ویدئوهایی از دودی که در هوا دیده ‌می‌شود، به اشتراک گذاشتند.

دو هفته پیش، ارتش روسیه یک حمله پهپادی اوکراین به مسکو را خنثی کرد.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، از آنجا که پهپادها در این "حمله تروریستی" با استفاده از ابزار جنگ الکترونیک از کنترل خارج شده و سرنگون شده اند، هیچ تلفات یا خسارتی در پی نداشته است.

بر اساس این گزارش، این اولین بار نیست که اوکراین به اهدافی در منطقه (حومه) مسکو و خود پایتخت حمله می‌کند.

ماه گذشته نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که کی‌یف با هشت پهپاد به مسکو حمله کرده اما روسیه این حملات را با پدافند هوایی یا با استفاده ابزار جنگ الکترونیک سرنگون و متوقف کرده است.

همچنین ببینید

تصویر جدید از بازیگر سریال پاییز صحرا/زمان پخش یک سریال دهه شصتی + عکس

تصویر جدید از بازیگر سریال پاییز صحرا/زمان پخش یک سریال دهه شصتی + عکس

اقتصادنیوز : یک سریال معروف دهه شصتی با نام «پاییز صحرا» هم اکنون از شبکه آی‌فیلم تلویزیون در حال پخش است.