مخالفت مقامات سابق دولت ترامپ با نامزدی وی برای انتخابات 2024
مخالفت مقامات سابق دولت ترامپ با نامزدی وی برای انتخابات 2024

مخالفت مقامات سابق دولت ترامپ با نامزدی وی برای انتخابات 2024

فارس/ بررسی‌ها نشان می‌دهد که شمار زیادی از مقامات سابق آمریکایی در دولت ترامپ عنوان کرده‌اند که به هیچ وجه از وی در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌روی این کشور حمایت نمی‌کنند. شمار زیادی از اعضای کابینه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا ضمن اعلام موضع نسبت به نامزدی مجدد وی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده این کشور عنوان کرده‌اند که در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 به وی رای نخواهند داد.

به گزارش نیوزویک، مایک پنس که در زمان ریاست‌جمهوری ترامپ، به عنوان معاون رئیس‌جمهور خدمت می‌کرد از جمله افرادی است که به صراحت اعلام کرده از وی برای حضور دوباره‌اش در کاخ سفید حمایت نمی‌کند. پنس دلیل عدم حمایتش را وجود اختلافات فراوان بر سر موضوعات مختلف میان خودش و ترامپ اعلام کرده است.

بازار

مارک اسپر که برای دوره‌ای وزیر دفاع دونالد ترامپ بود، هم عنوان کرده ترامپ گزینه مناسبی برای ریاست‌جمهوری نیست چرا که وی به جای آنکه کشور را در اولویت قرار دهد، خودش را در اولویت قرار می‌دهد. وی در این رابطه گفته است: ترامپ تهدیدی برای دموکراسی است و باید مراقب آن باشیم.

جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی ترامپ هم عنوان کرده است از تاثیر مخرب ترامپ بر حزب جمهوری‌خواه صحبت کرده است. کسیدی هاچینسون، دستیار سابق دولت ترامپ هم در جریان حمله 6 ژانویه به کنگره آمریکا عنوان کرد که ترامپ می‌تواند تهدیدی برای دموکراسی باشد. وی حتی در اظهاراتی عنوان کرده بود، بهتر است، مردم آمریکا برای نجات دموکراسی به بایدن رای دهند.

آنتونی اسکاراموچی به عنوان مدیر ارتباطات کاخ سفید در دوره ترامپ نیز در اظهاراتی عنوان کرد که صدرصد به بایدن رای خواهد داد چرا که ترامپ را تهدیدی برای دموکراسی می‌داند.

الیسا فرح گریفین، از مقامات سابق دولت ترامپ، جنا الیس، وکیل سابق کمپین ترامپ، مایکل کوهن، حقوقدان آمریکایی، بیل بار، دادستان کل سابق آمریکا، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا در دوره ترامپ، جان کلی، رئیس کارکنان کاخ سفید از دیگر افرادی هستند که به صراحت اعلام کرده‌اند در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2024 به ترامپ رای نمی‌دهند.

پیش از این مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جریان یک سخنرانی ترامپ را دیکتاتوری متعصب خوانده و اعلام کرد: ما نه به یک فرد بلکه به قانون اساسی آمریکا سوگند می‌خوریم و حاضریم برای محافظت از آن بمیریم.

ترامپ نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 این کشور خواهد بود و قرار است با جو بایدن، نامزد اصلی حزب دموکرات و رئیس‌جمهور کنونی آمریکا برای ورود به کاخ سفید به رقابت بپردازد. 

به پیج اینستاگرامی «خوش خبر1» بپیوندید

همچنین ببینید

واکنش بازار خودرو به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری+ جدول

واکنش بازار خودرو به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری+ جدول

اکوایران : بازار خودرو امروز هم شاهد هیچ‌گونه تغییر قیمتی در محصولات داخلی و مونتاژی نبود و همچنان رکود در این بازار حاکم بود.