نظر عباس عبدی درباره انحلال جبهه اصلاحات
نظر عباس عبدی درباره انحلال جبهه اصلاحات

نظر عباس عبدی درباره انحلال جبهه اصلاحات

اندیشه پویا/ عباس عبدی در گفت‌وگو با اندیشه پویا موافقت خود را با انحلال جبهه اصلاحات اعلام کرد.

عباس عبدی درباره انتخابات 1400 این‌گونه می‌گوید: در این انتخابات سکوت کردم تا دوستان نگویند که با نقدهای خودش اختلاف انداخته ولی از این پس هیچ ملاحظه‌ای در این زمینه رعایت نباید بشود به نظر من بهتر است اصلاح‌طلبان تا آخر سال صبر کنند و ببینند چه اتفاقی می‌افتد. لازم نیست مطالبه‌گری کنند یکسری از نیروهای‌شان هم که به کل باید کنار بروند، چون توان تغییر دادن خودشان را هم ندارند.

وی ادامه داد: یک جریان سیاسی باید یک چارچوب، مشخصی داشته باشد و در این چارچوب حرف بزند و عمل کنند. من معتقدم که اصلاح طلبان باید مدتی خودشان را فریز کند اینها فکر می‌کنند که یک رسالت تاریخی دارند که حتما باید جلوی خرابی را بگیرند مشخص شده که هرچه جلوتر می‌رویم اتفاق مثبتی رخ می‌دهد. بنابراین بهتر است مدتی سکوت کنند اصلا بروند به تعطیلات اشکالی هم ندارد. حکومت هم خودش با دولت و با مردمش می‌داند چه کار کند. این سیستم به راحتی نمی‌تواند از بین مسائلی که وجود دارد بربیاید، ساده‌انگاری است اگر فکر کند که می‌تواند مشکلات موجود را حل کنند. 

*تحلیل شما چه فرقی با تحلیل احمد زیدآبادی دارد، که از ده سال پیش می‌گوید اصلاح‌طلبان باید قدرت را به طرف مقابل بدهند و بگذارند خودش مشکلات را حل کند؟

بنده در مقام رد و تایید نظر دوستان دیگر نیستم اینجا هم گفتم که اگر اصلاح‌طلبان درست وارد انتخابات شده بودند و فکر می‌کردم باید ادامه بدهند اما وقتی به این شکل آمدند دیگر آمدنشان بی‌معنا بود. این شکست است و یک نیروی سیاسی همیشه باید در برابر شکست واکنش مسئولانه نشان دهد. واکنش مسئولانه هم این نیست که دوباره همان راه را ادامه دهد به نظر من بهتر است که اصلاح‌طلبان تا آخر سال را صبر کنند و ببینند چه اتفاقی می‌افتد. لازم نیست مطالبه‌گری کند یکسری از نیروهای‌شان هم که به کل باید کنار بروند، چون این نیروها توان تغییر دادن خودشان را هم ندارند.

*یعنی جبهه اصلاحات را منحل کنند؟

بله، به نیروهایی که دورتر از اصلاح‌طلبان هستند بگویند هر کاری می‌خواهید بکنید، اصلا اگر هم می‌خواهید عضو جریان اصولگرا بشوید. همان دو سه حزب واقعی که وجود دارند بمانند و آنها هم در خودشان بازنگری کنند و نیروهای جدید بیاورند اصلاح‌طلبان باید همیشه خودشان را حفظ می‌کردند برای این که بتوانند در چنین وضعیت‌هایی حضور مؤثر پیدا کنند، اما الان دیگر نمی‌توانند اعتماد مردم از این نیروها سلب شده گفتند بیایید رای بدهید تا بیست وهشتم خرداد بیست وهشتم مرداد نشود اما فردای بیست و هشتم خرداد اول صبح به طرف مقابل تبریک گفتند. تکنسین که می‌گویم همین است. 

همچنین ببینید

مانع اصلی مذاکرات آتش بس غزه مشخص شد

مانع اصلی مذاکرات آتش بس غزه مشخص شد

ایرنا : غازی حمد عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی گفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مانع تکمیل توافق آتش‌بس در غزه است.