لاریجانی می‌تواند به سرنوشت ناطق‌نوری دچار شود
لاریجانی می‌تواند به سرنوشت ناطق‌نوری دچار شود

لاریجانی می‌تواند به سرنوشت ناطق‌نوری دچار شود

صبح نو/متن پیش رو در صبح نو منتشر شده و بازنشر آن در کم خبر به معنای تاییدش نیست

علی صوفی، فعال اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار «صبح‌نو»، در پاسخ به این سوال که اقدام اخیر علی لاریجانی در انتشار نامه محرمانه شورای نگهبان آیا منجر به ایجاد فاصله میان او و حاکمیت خواهد شد، اظهار کرد: این موضوع قطعا در فاصله با حاکمیت بی‌تاثیر نیست اما ارتباط آقای لاریجانی با حاکمیت خیلی محکم‌تر از این حرف‌هاست و به نظر نمی‌آید که آقای لاریجانی بدون هماهنگی با جایی، این کارها را انجام داده باشد. آقای لاریجانی کاملا حساب‌شده این کار را انجام داده است و نباید احساساتی و خودسرانه بوده باشد. وی با بیان اینکه از جریان اصولگرایی پشت این موضوع (نامه‌نگاری‌ها) قرار دارد، تصریح کرد: نه فقط آقای لاریجانی بلکه کل جریان اصولگرایی در این انتخابات جریحه‌دار شدند. الان همه نیروها یک حالت اعتراضی نسبت‌به  تاییدصلاحیت ها دارند و جالب اینکه در ارتباط با اصلاح لایحه انتخابات،  برخی اصولگرایان نیز همصدا شدند.

صوفی تاکید کرد: این موضوعی بود که قبلا بر جناح اصلاح‌طلب روا می‌شد و الان دارد بر اصولگرایان هم اعمال می‌شود. وزیر تعاون دولت اصلاحات در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح‌طلبان همچون هاشمی‌رفسنجانی، اقدام به جذب علی لاریجانی نیز خواهند کرد، گفت: آقای لاریجانی در جایگاه آقای هاشمی نیست اما به‌هرحال، همیشه در نظام موردتوجه بوده و در جایگاه‌های حساس و کلیدی قرار داشته است اما قبلا آقای ناطق‌نوری هم با اینکه مانند آقای لاریجانی چندین سال رییس مجلس بود، به‌راحتی کنار گذاشته شد و الان در سپهر سیاسی ایران از طرف حاکمیت منشا اثر نیست و جایگاهی ندارد. صوفی با بیان اینکه ، اضافه کرد: آقای ناطق در سال1376 کاندیدای حاکمیت بود و تمام حاکمیت پشت او ایستاده بود اما مردم رویکرد دیگری را نشان دادند و آقای خاتمی را انتخاب کردند. پس از آن، آقای ناطق سعی کرد که جایگاه خود را حفظ کند اما چنین نشد. آقای ناطق حتی بعدها به‌ویژه در دوره آقای احمدی‌نژاد، با اصلاح‌طلبان مانوس شد. فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه من بعید نمی‌دانم که لاریجانی بخواهد با برخی اصلاح‌طلبان جلسات محفلی برگزار کند، افزود: ممکن است که آقای لاریجانی و اصلاح‌طلبان، نقاط مشترکی از نظر فکری و سیاسی پیدا کنند و بخواهند اصلاحاتی را پیش ببرند اما خیلی بعید می‌دانم که جریان اصلاح‌طلبی بخواهد با لاریجانی ارتباط تشکیلاتی برقرار کند. 

همچنین ببینید

بازنشستگان در صف انتظار پرداخت حقوق

بازنشستگان در صف انتظار پرداخت حقوق

ایلنا : عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته خرم‌آباد گفت: اصلاحِ زمانی پرداختِ مستمری کمترین کاری است که می‌توان برای بازنشستگان انجام داد. بانک‌ها بویژه بانک رفاه کارگران از تأخیر در تسهیلاتشان نمی‌گذرند، بازنشسته چگونه گذشت کند؟ مسئولان کمی انصاف داشته باشید!