پیشرفت نه چندان سریع ضد حمله اوکراین
پیشرفت نه چندان سریع ضد حمله اوکراین

پیشرفت نه چندان سریع ضد حمله اوکراین

دنیای اقتصاد/متن پیش رو در «دنیای اقتصاد» منتشر شده و انتشارش در «کم خبر» به معنای تایید آن نیست

 ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین به کشورش هشدار داد که روسیه تمام منابع موجود را در عملیات نظامی خود به‌کار می‌گیرد تا مانع از فشار نیروهای کی‌یف به ضدحمله خود در جنوب و شرق این کشور شود. به گزارش الجزیره، اظهارات زلنسکی در روز جمعه در حالی مطرح شد که مقامات اوکراینی بار دیگر اذعان کردند که عملیات موردانتظار اوکراین برای عقب راندن نیروهای روسیه با سرعتی بسیار کندتر از آنچه برخی پیش‌بینی می‌کردند در حال پیشرفت است؛ هرچند گزارش‌های جدیدی از پیشروی‌های اوکراین در میدان نبرد منتشر شده است.

بازار

آندری یرماک، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری اوکراین آخرین مقامی بود که روز جمعه اذعان کرد که نبرد برای نیروهای اوکراینی دشوار بوده است و حمله با سرعت مطلوب پیش نمی‌رود. یرماک که به‌عنوان دست راست زلنسکی مطرح است، گفت که متحدان غربی که میلیاردها دلار تسلیحات به کی‌یف داد‌ه‌اند، برای پیشروی سریع‌تر آن را تحت فشار قرار نداده‌اند. او گفت: «هیچ فشاری وجود ندارد، فقط یک سوال: چگونه می‌توانیم بیشتر به شما کمک کنیم؟» ژنرال الکساندر تارنافسکی، فرمانده نیروهای اوکراینی در جنوب، پس از دیدار با زلنسکی در روز جمعه گفت که نیروهای وی «به‌طور سیستماتیک دشمن را از مواضع خود بیرون می‌کنند.» وی در تلگرام نوشت: «تلفات دشمن در ۲۴ساعت گذشته حداقل معادل ۲۰۰ نفر بوده است.»وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود در روز جمعه اعلام کرد که نیروهای این کشور ۱۶حمله اوکراینی را در جبهه شرقی از جمله در نزدیکی شهر مورد مناقشه مرینکا و روستای استراتژیک کلیشچیوکا در حاشیه جنوبی باخموت دفع کردند. سرهی هرابسکی، تحلیلگر نظامی به رادیو ان‌وی اوکراین با اشاره به بندری در دریای آزوف گفت که در جنوب این کشور «وضعیت برای پیشروی به سمت بردیانسک بسیار دشوار است.» وی افزود: «دشمن برای جلوگیری از پیشروی ما به سمت جنوب مقاومت می‌کند.» گزارش‌ها حاکی از آن است که ضد حمله چند هفته‌ای اوکراین بر تصرف روستاها در جنوب شرقی این کشور در حرکت به سمت دریای آزوف و مناطق نزدیک شهر باخموت در شرق این کشور متمرکز شده است که پس از ماه‌ها نبرد خونین به رهبری نیروهای روسیه در ماه مه توسط نیروهای واگنر تصرف شد.  

همچنین ببینید

مانع اصلی مذاکرات آتش بس غزه مشخص شد

مانع اصلی مذاکرات آتش بس غزه مشخص شد

ایرنا : غازی حمد عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی گفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مانع تکمیل توافق آتش‌بس در غزه است.