بروز معادلات جدید در منطقه خاورمیانه
بروز معادلات جدید در منطقه خاورمیانه

بروز معادلات جدید در منطقه خاورمیانه

اعتماد/ بسم‌الله الرحمن الرحیم، الا ان حزب‌الله هم الغالبون

رضا سیف‌اللهی| نوید آگاهی‌بخش و امیدآفرین قرآن کریم با استراتژی جدید مقاومت علیه رژیم صهیونیستی ظهور و بروز پیدا کرد و کسی را یارای شکست آن نیست.امروز در نوار غزه انقلابی بروز کرد که معادلات جدیدی را بر منطقه حساس خاورمیانه حکمفرما خواهد ساخت.ابعاد این رویارویی هر چند در حال حاضرر بین یک قسمت مقاومت و رژیم غاصب جعلی است ولی در باطن و واقع امر بین تمام وجوه مقاومت از غزه و لبنان و جولان و سوریه و یمن و... و در صف مقابل رژیم صهیونیستی و حامیان غربی او به ویژه امریکا است.این مولود مبارک امروز در قالب تهاجم و آفند برای احقاق حقوق خود متولد شد و آثار مبارک خود را بسان زلزله‌ای قوی تمام صفحات و لایه‌های رژیم سیاسی غاصب کودک‌کش تا لایه‌های نظامی و ارتش مجهز ولی بی‌انگیزه و رفاه‌زده اسراییل را در بر می‌گیرد. معتقدم بر فرض سرکوب نظامی و هجوم اسراییل به جبهه‌های درگیر در واقعه امروز (که البته امکان هم ندارد با محاسبات عقلی درصورتی که به هر شدت به اجرا در بیاید رژیم صهیونیستی را از تنگنای درگیرشده و مبتلا نجات نمی‌دهد) اما مشکل را حل نخواهد کرد و بلکه ابعاد آن را به نفع مقاومت توسعه خواهد داد. هنوز جبهه‌های دیگر مقاومت با استراتژی جدید هجوم به لانه عنکبوتی اسراییل حمله‌ور نشده‌اند فاعتبروا یا اولی الابصار.هنوز تکلیف سربازان و ژنرال‌های اسیر اسراییلی در دستان پیروزمند مقاومت در این عملیات برق‌آسا و شجاعانه روشن نیست و اسراییل به در یوزگی و خفت عجیبی مواجه شده است. قطع نظر از شکست‌های اسراییل در جنگ‌های ٢٢ روزه و ٣٣ روزه و جنگ‌های بعد از آن  این‌بار مردم سرزمین‌های اشغالی متوجه شدند: ارتش مجهز و گنبد آهنین و خط و نشان‌ها و وعده‌های امنیتی اسراییل به مردم کاملا پوچ و بدون تضمین است و در مقابل روحیه مقاومت و شهادت‌طلبی همه آنها پوچ می‌شوند:

بازار

ان اوهن البیوت لبیت العنکبوتولی اگر چشمشان را باز کنندلو کانوا یعلمونمن جرب المجرب حلت به الندامه سرعت تحولات به ناچار در هر دوسوی صف‌آرایی حق و باطل بسیار زیاد است؛

1- عن‌قریب ساکنان مناطق مرزی اسراییل به سرعت مهاجرت خود را برای امنیت آغاز کرده و توسعه خواهند داد.

2- موج نا امنی محدود به مناطق مرزی نخواهد بود.

3- این موج ناامنی تمام اسراییل را در هاله جدی ناامنی ناشی از موشک‌ها و هجوم فرو خواهد برد.

4- فشار درونی به رژیم حاکم دروغ‌ساز غصبی بسیار وحشتناک و مخرب و همانند زلزله‌ای ارکان آن را فرا خواهد گرفت.

5- اعتبار سیاسی و نظامی و اطلاعاتی اسراییل نه تنها در درون ساقط شد که کشورهایی که بنا به همین اطلاعات غلط به دنبال عادی‌سازی می‌رفتند با شوک عظیمی مواجه و یارای امواج برخاسته از این حماسه را نخواهند داشت.

6- آنها حیثیت خود را در این میدان متزلزل مجددا محاسبه و با تغییر استراتژی عادی‌سازی، سرعت را به ترمزی تبدیل خواهند کرد.

7 - امریکا هیچگاه با بن‌بستی اینچنین در نوع حمایت از اسراییل مواجه نشده بود.

8- در امریکا هم شاهد وضعیتی متفاوت نسبت به راه‌حل‌های حل مساله شاهد خواهیم بود.

9- نماد اقتدار اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی هرچند بارها امتحان خود را در شکست داده بود ولی این‌بار هم غافلگیری راهبردی داشت و هم راهبردی برای مهار این موج جدید ندارد چرا که غافلگیر شد.

10- به جرات می‌توان گفت در معادلات جنگ اوکراین و روسیه و به ویژه در جنگ آذربایجان شاهد فراز و نشیب‌هایی به ضرر جبهه‌ای که اسراییل در آن سمت است خواهیم بود.

11- البته دست بالای معادلات این رویارویی در اختیار نظام و مردمی است که این سال‌ها در کنار مقاومت بوده‌اند و نگذاشتند تنگناهای امنیتی برساخته به محوریت استکبار و اسراییل مقاومت را در هم بشکند و ضعیف کند و مهم‌تر آنکه به بالندگی آن کمک کردند.

12- ایران مظلوم و تحت فشار اما مقاوم، آن دست خدایی بود که همه جا یار محورهای مقاومت بود و امروز ثمر شیرین و قهرمانانه آن را به بار نشسته می‌بیند.

13- به‌ نفع رژیم صهیونیستی است که بیش از این بر طبل آدمکشی بی‌حاصل نکوبد و سریعا زندانیان مظلوم فلسطینی را آزاد کند و حق حاکمیت فلسطینیان مظلوم و قهرمان و شجاع را بر سرزمین خودشان به رسمیت بشناسد و دست و فرمان منطقه‌ای خود را به جای سقوط وحشتناک تغییر دهد.

14- هر چند همه اینها راه برون‌رفت موقتی از بن‌بست وحشتناکی است که در آن گرفتار آمده است.والله المستعان

همچنین ببینید

توییت احساسی ظریف پس از پیروزی پزشکیان +عکس

توییت احساسی ظریف پس از پیروزی پزشکیان +عکس

وزیر امور خارجه سابق، پس از پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری، خطاب به مردم نوشت: وامدار شمائیم.