هاآرتص: سرنوشت اسرائیل در دستان سید حسن نصرالله است
هاآرتص: سرنوشت اسرائیل در دستان سید حسن نصرالله است

هاآرتص: سرنوشت اسرائیل در دستان سید حسن نصرالله است

کیهان/متن پیش رو در کیهان منتشر شده و بازنشرش در کم خبر به معنای تاییدش نیست

در بحبوحه تشدید تنش در مرز با لبنان و افزایش احتمال جنگ همه‌جانبه میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی، رسانه صهیونیستی ‌هاآرتص اعلام کرد، هم سرنوشت کابینه «بنیامین نتانیاهو» و هم رژیم اشغالگر به اقدامات حزب‌الله لبنان و رهبر آن یعنی سید حسن نصرالله گره خورده است.  در واکنش به بیش از هفت دهه اشغالگری و نسل‌کُشی تدریجی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای را با نام «طوفان الاقصی» علیه رژیم اشغالگر قدس انجام دادند و ضربه‌ای قابل توجه به این رژیم زدند. این رژیم که ناتوان از جلوگیری از این عملیات بود برای تلافی شکست خود تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و شروع به بمباران این منطقه کرد تا انتقامش را از کودکان و زنان غزه بگیرد. حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملاً چراغ سبز و مجوزی برای تل‌آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است. اما حزب‌الله لبنان و مقاومت اسلامی عراق از همان فردای عملیات در حمایت از مردم غزه وارد میدان شدند و رژیم آپارتاید اسرائیل و حامی اصلی آن، یعنی آمریکا، را زیر فشار بردند. بعد هم مقاومت اسلامی یمن به جریان عملیات‌های علیه رژیم آپارتاید اسرائیل پیوست تا فشارها مضاعف شود که از قضا ورودی طوفانی و تأثیرگذار داشت.حالا به نظر می‌رسد که فشارهای حزب‌الله لبنان به جایی رسیده است که روزنامه عبری‌زبان‌ هاآرتص نوشته است، نهاد سیاسی رژیم صهیونیستی با نگرانی به سمت جبهه شمالی می‌نگرند به طوری که وضعیت به صورت روزافزون به یک جنگ فراگیر اشاره دارد. این روزنانه عبری‌زبان همچنین نوشت: «در حال حاضر این حزب‌الله است که تصمیم می‌گیرد اسرائیل به کجا برود.» ‌هاآرتص فاش کرد، در شرایط فعلی به تصمیمات و اقدامات حزب‌الله به عنوان ابزاری اساسی و اصلی در ایجاد مسیر آینده اسرائیل نگاه می‌شود. آ‌ن طور که ایسنا گزارش کرده است، طبق نوشته این روزنامه، نتانیاهو که با چالش‌های داخلی و بین‌المللی زیادی روبه‌رو شده است، اکنون دوران سختی را پشت سر می‌گذارد که می‌تواند میراث او را مشخص کند. شبح جنگ با حزب‌الله بخش پیچیده دیگری را به رهبری او اضافه می‌کند که مستلزم انجام مانورهای دیپلماتیک ناگهانی و واکنش نظامی قاطعانه است. گفتنی است، طی هفته‌های اخیر مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. طی هفت روز آتش‌بس میان رژیم اشغالگر و مقاومت فلسطین آرامش نسبی در این منطقه حکم‌فرما شد، اما در پی از سرگیری تجاوزات تل‌آویو به نوار غزه، حملات متقابل میان حزب‌الله و رژیم اشغالگر نیز بار دیگر شدت گرفت.

بازار

ادامه حملات نفس‌گیر حزب‌اللهمقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد در روز پنج‌شنبه ۶ عملیات ضدصهیونیستی انجام داده است. طبق اعلام مقاومت اسلامی لبنان، در بخش شرقی مرزها، چهار عملیات علیه پایگاه‌ها و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی صورت گرفت. در بخش غربی نیز ۲ عملیات علیه مواضع نظامی و همچنین محل تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی انجام شد. حزب‌الله لبنان روز جمعه نیز موشک ضدتانکی به سمت پادگان دویو در شمال اراضی اشغالی شلیک کرد. خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که حزب‌الله حمله موشکی به سمت پادگان دویو و پایگاه حدب یارون متعلق به نیروهای اشغالگر صهیونیستی از اراضی لبنان انجام داد. همچنین منابع صهیونیست از به صدا درآمدن آژیر خطر در الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.در آخرین ساعات دیروز نیز خبر رسید، در ادامه تنش‌ها در مرز جنوب لبنان با رژیم صهیونیستی، حزب‌الله دو پایگاه نظامی دیگر این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی با دقت هدف قرار داد. جنبش محبوب حزب‌الله در این رابطه و طی در دوبیانیه کوتاه اعلام کرد که رزمندگانش پایگاه «حدب یارون» را با سلاح‌های مناسب مستقیما مورد هدف قرار دادند و همچنین جرثقیل حامل تجهیزات جاسوسی در مزارع دوفیف را با سلاح‌های مناسب بمباران کردند. 

دست بالای حزب‌اللهدر این میان روزنامه اسرائیلی معاریو نیز نوشت که «طی هفته جاری حزب‌الله حجم آتش را چند برابر کرده است.» پایگاه خبری-تحلیلی والا رژیم آپارتاید اسرائیل نیز نوشت: «همه تهدیدها و حملاتی که به مواضع حزب‌الله صورت گرفت، هیچ بازدارندگی برای کاهش حملات به مواضع ارتش اسرائیل نداشته است.»

سودای اشغال جنوب!در این شرایط که سرنوشت اسرائیل به حزب‌الله و عملیات‌های آن که به رهبری «سید حسن نصرالله» صورت می‌گیرد، گره خورده است، یاوه‌سرایی سیاستمداران صهیونیست همچنان ادامه دارد. «آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی، از تل‌آویو خواست جنوب لبنان را اشغال کند، کنترل امنیتی شمال غزه را به دست گیرد و محور فیلادلفیا در مجاورت مصر را به عنوان یک نتیجه ضروری پس از جنگ نابود کند.

همچنین ببینید

گروه هفت خواستار خویشتن‌داری ایران شد

گروه هفت خواستار خویشتن‌داری ایران شد

ایرنا : وزیر خارجه ایتالیا که کشورش در حال حاضر ریاست دوره‌ای گروه هفت را بر عهده دارد، در پیامی خواستار خویشتنداری ایران و اجتناب از اقداماتی شد که تشدید تنش در منطقه را به دنبال خواهد داشت.