خون‌خواری!
خون‌خواری!

خون‌خواری!

خوش خبر1/ خون‌آشام‌ها فقط در قصه و افسانه‌ها نیستند بلکه در دنیای واقعی هم هستند افرادی که از خون زندگان تغذیه می‌کنند تا بتوانند به حیات جاودانه دست یابند. نگاهی کوتاه به خبرها و تصاویری که از غزه مخابره می‌شود به خوبی نشان می‌دهد اسرائیل برای ادامه حیاتش، از ریختن خون کودکان و زنان بی‌گناه هیچ ابایی ندارد. گویا این جنون آدم‌کشی اسرائیل هر روز بیشتر شعله‌ور می‌شود و خیال فروکش کردن ندارد. نبود غذا، آب، امکانات بهداشتی، خانواده‌هایی که هر روز شاهد پر پر شدن عزیزانشان مقابل چشمانشان هستند، هیچ یک خدشه‌ای بر عزم و اراده مردم غزه برای مقاومت نداشت و آنها در برابر این خوی وحشی‌گری صهیونیست‌ها، «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ...» را زمزمه می‌کردند و اجازه ندادند اسرائیل به اهدافش دست یابد. رژیم صهیونیستی که تمام مرزهای اخلاقی، حقوقی و انسانی در جنگ با غزه زیر پا گذاشته، اینک آخرین تیر ترکش خود را رها کرده و حملات هوایی به سمت رفح را آغاز کرده است. در این مطلب قرار است به این سوال پاسخ دهیم که چرا حمله به رفح، نقش تاثیرگذاری در سرنوشت جنگ اسرائیل و غزه خواهد داشت و این حمله چه تبعاتی به همراه دارد؟

رفح؛ آخرین پناهگاه

بازار

رفح منطقه‌ای به مساحت 60 کیلومتر مربع در جنوب نوار غزه است. استان رفح، یک میلیون و 400 هزار نفر از دو میلیون و 300 هزار نفر ساکن غزه را در خود جای داده است. این مکان، آخرین پناهگاه فلسطینیان است که توسط اسرائیل به‌عنوان منطقه امن اعلام شده است. ساکنان این منطقه در مراکز پناهجویان، مدارس و چادرها با فقر، قحطی و بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند. خبرنگار الجزیره اوضاع رفح را این‌گونه گزارش می‌کند: جمعیت آواره در آنجا فاقد وسایل اولیه از جمله توالت، آب تمیز، پتو و لباس مناسب هستند و در معرض انواع بیماری قرار دارند.

اسرائیل از جانِ رفح چه می‌خواهد؟

ماشین نسل‌کشی صهیونیست‌ها این‌بار به ایستگاه رفح رسیده است. ارتش اسرائیل در 11 فوریه، ۵۰ بار نقاط مختلف شهر رفح را بمباران کرد که در اثر آن بیش از ۱۰۰ نفر شهید شدند.

اسرائیل هدف خود از این اقدام را از بین بردن آخرین پایگاه‌های حماس در نوار غزه اعلام کرد. بنا بر ادعای مقامات صهیونیستی، از حدود ۲۰ گردان حماس در نوار غزه اکثرا تضعیف شده‌اند و تنها ۴ گردان در رفح باقی مانده که باید تکلیف آنها مشخص شود. نتانیاهو درصدد است جنگ غزه را آنقدر طولانی کند تا حماس را وادار به مبادله اسرای اسرائیلی کند.شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی دیروز نوشت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم ظرف روزهای آینده طرح حمله ارتش به رفح را به کابینه‌اش ارائه خواهد کرد. طبق گزارش این رسانه عبری زبان، طرحی که نتانیاهو ارائه خواهد کرد، شامل «انتقال فلسطینی‌ها در رفح به مناطق مرکزی و جنوبی نوار غزه بوده و ارتش رژیم صهیونیستی هرگز به فلسطینی‌ها اجازه رفتن به مناطق شمالی نوار غزه را نخواهد داد».

اگر اسرائیل دچار این خطا شود....

اسرائیل که حملات هوایی علیه رفح را آغاز کرده است اکنون در اندیشه این است که با حمله زمینی به زعم خودش کار را تمام کند. اما ماجرای رفح از این نظر که پناهگاه جمعیت انبوهی از زنان و کودکان است و خود اسرائیل آن را منطقه امن اعلام کرده، متفاوت است. در این زمینه مقامات کشورهای مختلف برای اسرائیل در صورت جنگ زمینی خط و نشان کشیده‌اند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره حمله زمینی به رفح می‌گوید: «اسرائیل نباید بدون برنامه‌ای برای تضمین امنیت غیرنظامیان، به عملیات نظامی در رفح ادامه دهد». همچنین سران دولت‌های کانادا، استرالیا و نیوزلند با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از اوضاع رفح، اعلام کردند خواهان آتش‌بس فوری هستند. مدیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد «در صورت حمله، نمی‌توانم تصور کنم چه اتفاقی خواهد افتاد، حتی فکر نمی‌کنم جهنم وصف خوبی برای آن باشد.»به نظر می‌رسد حمله زمینی اسرائیل به رفح برایش گران تمام شود زیرا با وقوع فاجعه انسانی در این منطقه، حامیان اکنون صهیونیست‌ها برای حفظ وجهه خودشان هم شده، این اقدام را محکوم خواهند کرد. ضمن اینکه زمزمه‌های اختلاف بایدن و نتانیاهو شنیده می‌شود و با این اقدام، آمریکا که حامی سرسخت صهیونیست‌ها بوده شاید دیگر حاضر نباشد که بیشتر از این هزینه حماقت‌های نتانیاهو را پرداخت کند. اگر اسرائیل حمله زمینی به رفح را آغاز و نتواند اسرایش را آزاد کند عملا همه جوره بازی را باخته است زیرا هم وجهه خود را از نزد افکار عمومی جهان تا ابد سیاه کرده است و هم نتوانسته به هدفی که داشته دست یابد.

خبرنگار: زینب مهدوی‌فر

به پیج اینستاگرامی «خوش خبر1» بپیوندید

همچنین ببینید

در گفتگو با «خبرگزاری خبرآنلاین» مطرح شد؛
                مجید انصاری: مرددین حق دارند اما با نیامدن مشکلی حل نمی شود /شرکت نکردن در انتخابات، بدترین نوع رأی دادن است

در گفتگو با «خبرگزاری خبرآنلاین» مطرح شد؛ مجید انصاری: مرددین حق دارند اما با نیامدن مشکلی حل نمی شود /شرکت نکردن در انتخابات، بدترین نوع رأی دادن است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگویی اختصاصی با خبرآنلاین به سوالاتی درخصوص افزایش مشارکت در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری پاسخ داد.