پنجره جدید زیارت در رواق مبارکه «دارالحجه» حرم رضوی رونمایی شد
پنجره جدید زیارت در رواق مبارکه «دارالحجه» حرم رضوی رونمایی شد

پنجره جدید زیارت در رواق مبارکه «دارالحجه» حرم رضوی رونمایی شد

تسنیم/ همزمان با عید سعید فطر، پنجره جدید زیارت در رواق مبارکه دارالحجه حرم مطهر رضوی رونمایی شد.

آئین رونمایی از پنجره جدید زیارت در رواق دارالحجه صبح امروز 23 اردیبهشت ماه همزمان با روز عید سعید فطر با حضور آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، محمد صادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

محمد مهدی برادران، مدیرعالی حرم مطهر رضوی در این مراسم گفت: هنر وسیله‌ای ماندگار در راستای تعظیم شعار دینی و الهی و ابزاری برای عرض ارادات هنرمندان به ساحت قدسی ائمه معصومین(ع) خصوصا حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بوده و هست که گواه این ادعا اهداء نفیس ترین آثار هنرمندان به امام رضا(ع) در دوران حیات و پس از شهادت‌‌ ایشان است.

وی در ادامه به ویژگی‌های ظاهری پنجره جدید زیارت اشاره کرد و افزود: طراحی و اجرای این پنجره به سبک و مصالح لایه چینی و برجسته کاری با ورق طلایی است، همچنین طرفین ورودی‌ها دارای دو درب از جنس سنگ ازاره مطابق با سنگ‌های واقع در رواق دارالحجه و طرفین دو درب ورودی داخل به صورتی قدی آینه کاری شده است.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد پنجره جدید زیارت رواق مبارکه دارالحجه را نقش برجسته اسامی 14 معصوم(ع) از جنس برنج مخصوص و آب‌ طلا معرفی کرد و افزود: صلوات خاصه حضرت امام رضا(ع) به صورت یکپارچه در قسمت  فوق پنجره‌ها طراحی شده است.

به گفته برادران پوشش اسکلت بندی داخل پنجره زیارت از جنس استیل گندمی مخصوص و ابعاد این پنجره نقره‌ای تقریبا نزدیک به 7 متر طول و 4 متر عرض و از تکنیک قلمزنی در آن استفاده شده است.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی بیان کرد: به مناسبت روز عید سعید فطر نورآرایی ویژه‌ای در پنجره جدید زیارت رواق مبارکه دارالحجه حرم مطهر به رنگ آُخری توسط گروه نورآرایی حرم مطهر رضوی با مدیریت و نظارت استاد دلیلیان اجرا شده و آینه کاری آن توسط استاد توانمند دکتر آینه‌چی طراحی و انجام شده است.

همچنین ببینید

شهرک‌نشینان اسرائی پشت گالانت در آمدند/ مخالفت با تصمیم جنجالی نتانیاهو

شهرک‌نشینان اسرائی پشت گالانت در آمدند/ مخالفت با تصمیم جنجالی نتانیاهو

منابع خبری دوشنبه شب گزارش دادند که شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست در اعتراض به احتمال برکناری یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم تظاهرات کردند.