بازار داغ خرید و فروش فیش حج با قیمت های نجومی
بازار داغ خرید و فروش فیش حج با قیمت های نجومی

بازار داغ خرید و فروش فیش حج با قیمت های نجومی

کم خبر/ پس از اینکه در روزهای گذشته سازمان حج و زیارت زمان اعزام زائران ایرانی به حج عمره را اعلام کرد تب خرید و فروش فیش حج داغ شد.

عمره مفرده از سال ۹۴ متوقف شد و با قطع روابط سیاسی ایران و عربستان، پیگیری برای برقراری این سفرها هم به حاشیه رفت. البته در ایام حج و تفاهم‌نامه‌های حج تمتع که خارج از روابط سیاسی دو کشور صورت گرفت، موضوع عمره هم بررسی می‌شد. ایران شروطی برای ازسرگیری سفرها گذاشته بود که در نهایت با پذیرش عربستان و برقراری روابط سیاسی دو کشور، برنامه‌ها برای اجرای سفر عمره اجرایی شد..بعد از 9 سال انتظار با هماهنگی های ایران با دولت عربستان، مقدمات سفر زائران ایرانی به حج عمره فراهم شد و 28 آذرماه اولین پرواز از تهران به جده در فرودگاه مهرآباد انجام می شود.البته طبق اعلام مسئولین حج و زیارت اعزام در این مرحله  از اولویت یک تا 150 صورت می گیرد و  از  ۲۸ آذر تا ۱۰ اسفند اعزام ۷۰ هزار نفر در قالب ۵۵۰ کاروان پیش‌بینی شده است. نکته ای که به چشم می آید تعداد روزهای سفر حج عمره نسبت به سسال ها و سنوات گذشته کاهش پیدا کرده است به این نحو که زائران 5 روز در مکه و 5 روز در مدینه اقامت دارند.قیمت اعلام شده برای سفر حج عمره به نظر می رسد برای عمره گذاران بالا باشد. مبلغی که از حداقل قیمت با همه خدمات ۴۰ میلیون و‌ ۲۰۰ هزار تومان و بیشترین گروه قیمتی ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است اختلاف قیمت نیز به خدمات هتل مربوطه بستگی دارد. همین موضوع افزایش قیمت عمره و بالا بودن هزینه تعدادی از زائرانی را که در سال 87 اقدام به ودیعه گذاری کرده بودند را در فکر فروش فیش حج عمره کرده است. اگر سری به فضای مجازی و آگهی هایی که در برخی سایت ها و اپلیکیشن ها منتشر شده است را نگاه کنیم متوجه می شویم که با نزدیک بودن اعزام ها تب خرید و فروش فیش عمره نیز داغ شده است.آگهی در فضای مجازی منتشر شده است که قیمت 30 میلیون تومانی برای فروش فیش عمره نشان می‌دهد.

بازار

کاربری قیمت 40 میلیون تومانی را برای فروش فیش عمره در نظر گرفته است

فردی نیز مبلغ 50 میلیون تومانی را برای فروش فیش عمره در نظر گرفته است.

با سرچی ساده در آگهی ها متوجه می شویم قیمت فروش یک عدد فیش از 20 میلیون تا 50 میلیون تومان با توجه به اولویت اعزام متغییر است. اگر میانگین قیمت یک فیش اولویت دار را 40 میلیون تومان در نظر بگیریم و 44 میلیون تومان نیز هزینه اعزام به حج که اعلام شده است را محاسبه نمائیم فردی که در سال های قبل برای حج عمره ثبت نامی نکرده است و خواهان خرید فیش حج عمره از بازار آزاد باشد باید مبلغی بالغ بر 84 میلیون هزینه کند.مبلغی که قاعدتا در توان عده ای افراد که مشتاق اعزام به حج هستند نمی باشد.کما اینکه فردی که فیش عمره نیز دارد باید مبلغ 44 میلیون تومان برای اعزام بپردازد.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که نقل و انتقال این فیش ها فقط یکبار قابل انجام است و برای دفعات بعد فقط می توان به اعضای درجه یک منتقل کرد.

خبرنگار: میلاد جعفری مقدم

همچنین ببینید

شهرک‌نشینان اسرائی پشت گالانت در آمدند/ مخالفت با تصمیم جنجالی نتانیاهو

شهرک‌نشینان اسرائی پشت گالانت در آمدند/ مخالفت با تصمیم جنجالی نتانیاهو

منابع خبری دوشنبه شب گزارش دادند که شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست در اعتراض به احتمال برکناری یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم تظاهرات کردند.