پدال/ با آغاز مدل سال ۲۰۲۰ و با عرضه کراس اوور سه ردیفه XT6، کادیلاک طرح نامگذاری جدیدی را بکار گرفته که بر پایه آن گشتاور تولیدی پیشرانه با واحد نیوتون متر و با گرد شدن به نزدیکترین رقم ۵۰ استفاده میشود.شاید این یک تصمیم عجیب برای شرکتی به نظر برسد که ۱۱۸ سال است خودرو تولید میکند و مشتریان آن حتی نمیتوانند نام محصولات کنونی شرکت را به یاد آورند؛ اما اینگونه نیست…گفته شده منطق استفاده از این سیستم نامگذاری کمک به مشتریان است تا سطح قدرت و پرفورمنس مدلهای مختلف کادیلاک را درک کنند.
مدلهای XT4 دارای نشان ۳۵۰T خواهند بود تا نشان دهند که پیشرانه توربوی این خودروها گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری تولید میکند. مدلهای تنفس طبیعی همچون XT5 دارای نشان ۴۰۰ در عقب خودرو خواهند بود تا گشتاور ۳۶۷ نیوتون متری را به ما یادآور شوند. البته موضوع عجیب اینکه همین نشان قانون نزدیکترین رقم به ۵۰ را نقض میکند! مدلهای آتی همچون XT4 دیزلی بازار اروپا و لیریک الکتریکی دارای نشان گشتاور تولیدی به همراه حروف D و E خواهند بود تا نوع قوای محرکه این مدلها را نشان دهند. سال پیش بود که CT4 به عنوان کوچکترین سدان کادیلاک جایگزین ATS شد. این خودرو در زمان عرضه با دو پیشرانه ۴ سیلندر توربو در دسترس میباشد که اولی از نوع ۲ لیتری با قدرت ۲۳۷ اسب بخار و گشتاور ۳۴۹ نیوتون متر بوده درحالیکه پیشرانه ۲.۷ لیتری دوم خروجی ۳۰۹ اسبی و گشتاور ۴۷۱ نیوتون متری دارد.CT4 استاندارد همانند دیگر محصولات مجهز به پیشرانه ۲ لیتری LSY نشان ۳۵۰T را حمل خواهد کرد. مدلهای لوکستر مجهز به پیشرانه ۲.۷ لیتری L3B دارای نشان ۴۵۰T خواهند بود. البته این موضوع در آینده نزدیک تغییر میکند!برای مدل سال ۲۰۲۱، کادیلاک CT4 جدید دارای پیشرانه L3B با نشان ۵۰۰T عرضه خواهد شد. این موضوع اخیراً فهمیده شده است و واقعاً هم جای تعجب دارد. دادههای رسمی کادیلاک هماینک نشان میدهد پیشرانه یاد شده گشتاور ۴۷۵ نیوتون متری دارد. آیا این برای توجیه تغییر نشان مدلهای یاد شده کافی است؟به نظر میرسد اینگونه است زیرا جنرال موتورز بولتن سرویس فنی را منتشر کرده است. در این بولتن ادعا شده ۱۱۵۵ دستگاه خودرو دارای نشان نادرست نصب شده روی صندوق هستند و به نمایندگیها توصیه شده نشانهای ۴۵۰T را با نشان جدید ۵۰۰T تعویض کنند. احساس میکنیم این یک اشتباه ساخت عجیب است؛ یعنی این نشان در همه تصاویر رسمی دیده شده و کسی متوجه اشتباه بودن آن نشده است؟!
توضیح احتمالی این است که کادیلاک خواهان عددی بزرگتر است. فروش CT4 و CT5 تاکنون ناامید کننده بوده و این برند برای رقابتیتر بودن باید تمرکز روی پرفورمنس این مدلها را افزایش دهد. CT4 علیرغم اینکه از نظر ابعاد نزدیک به یک سدان کامپکت است اما آمریکاییها آن را تنها سدان دیفرانسیل عقب در کلاس ساب کامپکت های لوکس مینامند و پرفورمنس آن احتمالاً بهترین جنبه تبلیغش میتواند باشد. CT4 مجهز به پیشرانه L3B کاملاً سریع بوده و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت آن در ۴.۸ ثانیه ثبت میشود.
به نظر میرسد کادیلاک خیلی خودش را متعهد به رعایت دستورالعملهای خود نمیداند؛ بنابراین نصب یک نشان جدید روی صندوقعقب خیلی مهم نخواهد بود. در عوض مشتریان پرفورمنس خودروی خود را به همه نشان خواهند داد.