مقایسه تندر۹۰ اتوماتیک و دانگ فنگ H30 کراس

مقایسه تندر۹۰ اتوماتیک و دانگ فنگ H30 کراس

اسب بخار/ مقایسه تندر ۹۰ اتوماتیک و دانگ فنگ H30 کراس، تقابل یک سدان فرانسوی با کیفیت و یک هاچ‌بک-کراس چینی با امکانات بیشتر .در بازار داخلی اگر شخصی قصد خرید یک خودروی اتوماتیک به نسبت اقتصادی، ارزان قیمت و بی دردسر را داشته باشد، از گزینه های پیش رو می توان به تندر اتوماتیک و H30 کراس اشاره کرد؛ دو خودرویی که دیگر در خط تولید ایران خودرو قرار ندارند، اما همچنان نمونه های تمیز و نزدیک به صفر کیلومتر آن‌ها در بازار یافت می شود و مشتریان خود را دارند.رنو تندر ۹۰ اتوماتیک را می توان یکی از سدان‌های خوش ساخت و باکیفیت داخلی (در زمان تولید) دانست که کیفیت بالای فنی و دقت مونتاژ این خودرو سبب شده بود بسیاری علیرغم چهره نه چندان زیبا و هیجان انگیز این خودرو، تندر ۹۰ را بر بسیاری از خودروهای پرزرق و برق چینی ترجیح دهند.در طرف مقابل، H30 کراس را داریم؛ خودرویی که در تبلیغات ابتدایی ایران خودرو طوری وانمود می شد که گویی با یک کراس اوور تمام عیار مواجه هستیم؛ اما وقتی به خیابان ها آمد، بیشتر شبیه به یک خودروی SW یا استیشن واگن بود تا یک هاچ‌بک-کراس. مقایسه ظاهر تندر۹۰ اتوماتیک دانگ فنگ H30 کراس

در ارتباط با طراحی ظاهری به علت تفاوت سگمنت ها، نمی توان دو خودرو را به صورت مستقیم قیاس کرد، اما اگر بخواهیم به طور جداگانه در ارتباط با طراحی رنو تندر ۹۰ اتومات و دانگ فنگ H30 کراس صحبت کنیم، باید گفت رنو تندر اتوماتیک یک سدان کاملاً اقتصادی و به دور از هرگونه حجم پردازی خاص و هیجان انگیز از داچیا است که در برخی بازارها با برند داچیا و در برخی دیگر با برند رنو – نیسان عرضه شد.نمونه اتوماتیک تندر در ظاهر بیرونی صرفاً در بخش سپر جلو (بخش ورودی هوا و قاب مه شکن ها) با نمونه دنده دستی متفاوت است و یک لوگوی AT در قسمت صندوق بار هم نشانه اتوماتیک بودن این خودرو در نمای عقب است.

در طرف مقابل، H30 کراس را داریم. یک هاچ‌بک-کراس یا به عبارت بهتر یک استیشن به نسبت جادار و راحت از سرزمین اژدها. دانگ فنگ H30 کراس علیرغم چینی بودن چندان برای ایران و کمپانی ایران خودرو ناآشنا نیست. این خودرو از پلت فرم پژو ۳۰۷ بهره می گیرد و پیشرانه آن نیز از نوع TU5 است. نمای جلوی خودرو طراحی زیبایی دارد، اما در نمای کناری نوع طراحی اوورهنگ های جلو و مخصوصاً عقب و ارتفاع کوتاه خودرو از سطح زمین قدری توی ذوق می زند. چراغ های عقب (بخش روی ستون C) و طراحی سپر عقب هم در نوع خود یک فاجعه هستند.باید گفت در زمینه طراحی، هیچ یک از دو خودرو نمره بالایی را دریافت نمی‌ کنند، اما به طور کل، L90 با تمام کاستی هایش‌، از طراحی هماهنگ تری نسبت به H30 کراس بهره می گیرد.ورود به کابین

در همین ابتدا بدانید که درست مانند طراحی ظاهری، از هیچ یک از این دو خودرو نباید انتظار یک کابین زیبا و خاص را داشته باشید، اما در هر صورت در این بخش، کفه ترازو به سمتH30 کراس سنگینی می کند. در تندر اتوماتیک شاهد همان طراحی نمونه دنده ای هستیم و فقط بخش صفحه کیلومتر و دسته دنده دستخوش تغییرات شده اند.دسته دنده تندر اتومات مانند یک گرز به ساده ترین شکل ممکن در بین دو صندلی جانمایی شده است و کلید های کنترل سیستم تهویه و فلاشر و… به قدری بزرگ هستند که حتی با کف دست نیز می توانید آن‌ها را فشار دهید یا بچرخانید.از نکات مثبت تندر ۹۰ اتوماتیک می توان به فضای کابین مناسب و کیفیت خوب و مونتاژ یکپارچه ادوات داخلی اشاره کرد، به طوری که، در نمونه مورد بررسی پس از گذشت ۵ سال از عمر خودرو و پیمایش حدود ۴۰ هزار کیلومتر، همه چیز همچنان کیفیت روز اول را داشت و افت کیفی در هیچ یک از اجزا مشاهده نمی شد.

به سراغ H30 کراس می آییم؛ طراحی داشبورد این خودرو به مراتب نسبت به لوگان یا همان تندر ۹۰ خودمان، به‌روزتر و شکیل تر است. فرمان با طراحی زیبا، وجود مانیتور در مرکز داشبورد‌، قطعات تزیینی با طرح کربنی در پیشانی داشبورد و رودری ها و تریم دورنگ داخلی از نقاط قوت H30 کراس محسوب می شوند. ضمن این که، در این خودرو هم فضای مناسب برای پا، سر و شانه ها در هر دو ردیف مشاهده می شود.لازم به ذکر است که متریال کابین به خصوص قطعات تزیینی H30  کراس در گذر زمان دچار افت کیفی می شوند.مقایسه امکانات رفاهی و ایمنی تندر۹۰ اتوماتیک دانگ فنگ H30 کراس

از امکانات رفاهی و ایمنی تندر ۹۰ اتومات می توان به ۲ کیسه هوا، کامپیوتر سفری، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم ترمز EBD، آینه های کناری برقی و گرم کن دار، سیستم تهویه دستی و رینگ های آلومینیومی اشاره کرد.

اما در خصوص امکانات H30 کراس باید به مواردی همچون ۴ کیسه هوا، کامپیوتر سفری، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم ترمز EBD، آینه های جانبی برقی و گرمکن دار، فرمان با کلید های کنترلی سیستم صوتی، تریم داخلی دو رنگ، مانیتور، روکش چرمی فرمان، سانروف، جا عینکی، سیستم تهویه اتومات و… اشاره کرد.مشخصات فنی

تندر ۹۰ اتوماتیک به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با نام K4M با حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتن متر مجهز است. وظیفه انتقال قدرت در این سدان کوچک بر عهده یک جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک است. از مزیت های این گیربکس نسبت به گیربکس های اتوماتیک پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ می توان به تعویض ها و معکوس های دقیق‌تر و با انتقال ضربه های کم تر اشاره کرد. مصرف سوخت ترکیبی تندر ۹۰ اتوماتیک عدد ۸.۳ لیتر در صد کیلومتر و ظرفیت باک آن نیز ۵۰ لیتر است.

دانگ فنگ H30 کراس به پیشرانه ۱.۶ لیتری TU5 مجهز است. این پیشرانه قدرتی معادل ۱۰۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک آیسین وظیفه انتقال توان را به چرخ های جلو بر عهده دارد.مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۷.۰۴ لیتر بوده و ظرفیت باک آن هم ۵۱ لیتر است.قیمتتندر ۹۰ اتوماتیک بسته به سال ساخت و میزان کارکرد و سلامت خودرو هم اکنون در بازار قیمتی از حدود ۲۷۰ تا ۴۱۰ میلیون تومان دارد و این بازه برای H30 کراس رقمی ما بین ۲۸۰ تا ۵۱۵ میلیون تومان (مدل ۹۹ صفر کیلومتر) است.نقاط مثبت تندر اتوماتیککیفیت ساخت بالا، کیفیت فنی بسیار خوب، استهلاک پایین، فضای اتاق بزرگ، فراوانی قطعات و خدمات پس از فروش‌

نقاط منفی تندر اتوماتیککمبود امکانات رفاهی، راحتی نه چندان بالای صندلی ها، طراحی نه چندان زیبا

نقاط مثبت H30 کراسفضای اتاق بزرگ، امکانات مناسب، فراوانی قطعات و خدمات پس از فروش، گیربکس خوب

نقاط منفی H30 کراسکیفیت پایین برخی از متریال بدنه و کابین، بازار فروش بد، طراحی ظاهری نامناسب

همچنین ببینید

روزنامه جمهوری اسلامی خطاب به رئیس‌جمهور: انتظار نداریم وعده های شما به این زدی محقق شود؛ اما جلوی تکرار اشتباهات دولتهای گذشته را بگیرید

روزنامه جمهوری اسلامی خطاب به رئیس‌جمهور: انتظار نداریم وعده های شما به این زدی محقق شود؛ اما جلوی تکرار اشتباهات دولتهای گذشته را بگیرید

رئیس‌ جمهور پزشکیان در مصاحبه دیروزش که اولین مصاحبه با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی بود، برنامه روشنی که نشان بدهد قرار است محوری‌ترین تعلیم نهج‌البلاغه یعنی عدالت در زندگی مردم ایران جاری شود ارائه نداد.