وانت آریسان 2 با تغییرات باطنی و کششی جدید معرفی شد!
وانت آریسان 2 با تغییرات باطنی و کششی جدید معرفی شد!

وانت آریسان 2 با تغییرات باطنی و کششی جدید معرفی شد!

چرخان/ همانطور که مستحضرید، چند هفته‌ایست که تولید انبوه نسخه ارتقاء یافته وانت آریسان با پسوند 2 در خط تولید خراسان ایران خودرو آغاز شده است. وانتی که در ظاهر تفاوتی نسبت به گذشته نداشته؛ اما در باطن تفاوت‌های بسیاری داشته است.اما صبح دیروز بود که باتوجه به دعوت قبلی مدیران ایران خودرو برای بازدید از پروژه اولین کراس‌اوور ایرانی یعنی ریرا، اصحاب رسانه در مرکز تحقیق و توسعه این شرکت حاضر شدند. در محوطه به نوعی پارکینگ این مرکز، خودروهایی قرار داشتند که یا به تازگی وارد بازار شدند و یا قرار است بزودی عرضه‌شان آغاز شود. دو خودرویی که هنوز فروش رسمی را تجربه نکرده‌اند، یکی پژو 207i هاچ بک سقف شیشه ای مجهز به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک بود که در بازدید قبلیمان از مرکز مذکور، به آن پرداخته بودیم؛ و دومی هم وانت ارتقاء یافته آریسان 2 است.

تغییرات جدید آریسان 2از تغییرات مهم در نسخه جدید می‌توان به طراحی شاسی یکپارچه با کابین بار مجزا، موتور XU7 پلاس دوگانه سوز (ارتقا یافته) و گیربکس BE تقویت شده اشاره کرد. همچنین برای افزایش میزان پیمایش، مخزن ۷۵ لیتری CNG در کنار باک بنزین فلزی ۴۰ لیتری در خودرو قرار گرفته است.این‌طور که گفته می‌شود، آریسان 2 توانسته تا استانداردهای آلایندگی یورو 5 را کسب کرده و الزامات محیط زیستی را به صورت کامل رعایت کند!راستی کسی خبری از استانداردهای 85 گانه دارد؟ کسی رعایت می‌کند؟!اما در ادامه، لازم است تا نگاهی به جزئیات آریسان 2 بیندازیم. اینطور که گفته می‌شود، علاوه بر تغییراتی که گفته شد، تغییراتی چون بهره‌مندی از شاسی جدید ارتقا یافته، اضافه شدن چراغ مه‌شکن، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب، اتوماتیک شدن شیشه بالابر راننده، حذف زاپاس‌بند از فضای داخل کابین و انتقال به زیر خودرو و حذف کانال گیربکس و نیز بهبود سیستم تعلیق و ترمز را در این نسخه شاهد هستیم. همچنین سیستم سرمایش و گرمایش، صندلی‌ها، تعبیه جاموبایلی و جا لیوانی و اقلام دم دستی روی کنسول و کاهش هزینه سوخت، از تغییرات دیگریست که آریسان 2 نسبت به قبل داشته است.

مشخصات آریسان 2همانطور که مستحضرید، موتور ضعیف و پرسر و صدای قبلی، جای خود را به موتوری با قدرت معقول ولی همچنان با سر و صدای 8 سوپاپ XU7 پلاس داده است. صرف اینکه این موتور 8 سوپاپ است، نمی‌توان گفت که موتور بدیست؛ اما قاعدتا موتورهای سری XU بروز نیستند. یکی از مشکلاتی که موتور XU7 داشت، این بود که اصطلاحا دچار واشر زدن می‌شد؛ اینگونه که ایران خودرو گفته، این مشکل در سری پلاس XU7 برطرف گردیده است. این موتور، درنهایت با اتصال به گیربکس 5 سرعته دستی توانایی تولید 97 اسب بخار، قدرت و 146 نیوتن متر، گشتاور را دارد.از امکانات مهم وانت آریسان 2 می‌توان به موارد ذیل، اشاره کرد:سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودروسیستم تهویه مطبوع (سرمایش و گرمایش)بالابرهای شیشه های راننده و سرنشین به صورت برقی؛ راننده به صورت اتوماتیکدو ایربگ ایمنیرادیو پخش (یو اس بی خور)!تودوزی جدید صندلی هاسیستم ترمز ضد قفلسیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)فرمان هیدرولیکسیستم قطع خودکار سوخت هنگام تصادف

همچنین ببینید

آخرین وضعیت معرفی جانشین شهید هنیه/ اسامی اعلام شده صحت ندارد

آخرین وضعیت معرفی جانشین شهید هنیه/ اسامی اعلام شده صحت ندارد

ایرنا : جنبش حماس اعلام کرد که آنچه در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در رابطه با ذکر اسامی مشخصی به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی حماس به آن اشاره شده است، به هیچ وجه صحت ندارد.