«سانگ یانگ» از ورشکستگی نجات یافت و نام خود را تغییر داد
«سانگ یانگ» از ورشکستگی نجات یافت و نام خود را تغییر داد

«سانگ یانگ» از ورشکستگی نجات یافت و نام خود را تغییر داد

پدال/ خودروسازی کره‌ای سانگ‌یانگ مدتی زیادی است که دوران سختی را سپری کرده و با مشکلات مالی بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کند. هفته گذشته یک دادگاه در کره به این شرکت اجازه داده تا نام تجاری خود را به شرکت تولید محصولات فولادی و شیمیایی به نام «KG Group» بفروشد.براساس گزارش‌های رسانه «Daum»، سانگ‌یانگ پس از عقد این قرارداد که در تاریخ ۱ سپتامبر بسته می‌شود، نام خود را به «KG SsangYong Mobility» تغییر خواهد داد. مدیرعامل مجموعه KG Group، «لی سون»، نیز با تاییده دادگاه و کامیان مالی خود، در زمانی که سانگ‌یانگ خود را بازسازی می‌کند، جای مدیرعاملان این خودروساز را خواهد گرفت.

در سال ۲۰۱۰، خودروساز هندی ماهیندرا تصمیم گرفت تا سانگ‌یانگ را خریداری کند؛ با این وجود هندی‌ها نیز در حل مشکل این برند ناکام ماندند. سانگ‌یانگ نهایتا در ماه آخر سال ۲۰۲۰ با اعلام ۲۱۹ میلیون دلار بدهی، ورشکستگی خود را اعلام کرد.پس از یک سال مجموعه «Edison Motors»، یک تولیدکننده کامیون و اتوبوس‌های برقی در کره، تلاش کرد تا سانگ‌یانگ را از ماهیندرا خریداری کند اما این اتفاق رخ نداد. سرانجام در ماه ژوئن سال جاری میلادی، واحد انگلستان سانگ‌یانگ اعلام کرد که پس از هفت سال به سوددهی رسیده است ولی متاسفانه مدیرعامل آن، «جیم تایرل»، مدتی بعد از اعلام این خبر درگذشت.

در آن زمان، شرکت «Ssangbangwool» برای خریداری سانگ‌یانگ اقدام کرد اما موفق نشد و نهایتا مجموعه KG Group مالکیت این خودروسازی را دردست گرفت. هنوز رقم دقیق فروش سانگ‌یانگ به KG Group منتشر نشده اما یک رسانه محلی مدعی شده که این مبلغ حدودا سه برابر پیشنهاد Edison Motors در سال ۲۰۲۱ است. سانگ‌یانگ قصد دارد تا با توسعه مدل‌های برقی «Torres» و «KR10» به صنعت خودرو بازگردد؛ تبدیل این برند به خودروسازی برقی نیز بخشی از عملیات احیای آن به شمار می‌آید که تحت نظر KG Group صورت می‌گیرد.

همچنین ببینید

رهگیری پهپادهای اوکراینی در این شهر روسیه/چند پرنده‌ سرنگون‌ شد؟

رهگیری پهپادهای اوکراینی در این شهر روسیه/چند پرنده‌ سرنگون‌ شد؟

مهر : در ادامه حملات پهپادی اوکراین در عمق خاک روسیه، مقامات محلی منطقه روستوف اعلام کردند که سامانه‌های پدافندی این کشور ده‌ها پهپاد مهاجم اوکراینی را رهگیری و منهدم کردند.