معرفی ارزان‌ترین خودروهای جهان در سال 2022
معرفی ارزان‌ترین خودروهای جهان در سال 2022

معرفی ارزان‌ترین خودروهای جهان در سال 2022

خودرو بانک/ مفهوم "ماشین ارزان" را می توان به روش های مختلفی تفسیر کرد: هرکسی بر اساس ذهنیت و توان مالی خودش می‌تواند یک رنج قیمتی خودرو را ارزان در نظر بگیرد. در این مقاله از ذهنیت‌های شخصی فاصله گرفته شده است و 10 خودروی ارزان قیمت جهان در سال 2022 را معرفی می‌شود.این نکته را متذکر می‌شویم که به دلیل شرایط خاص بازار هند و وجود مشتری برای خودروهای ارزان قیمت همه اتومبیل‌های ذکر شده در بازار هند ارائه می‌شوند و در این کشور بیشترین تقاضا برای خودروهای ارزان قیمت و خودروهای اقتصادی وجود دارد، این موضوع به این معنی است که تولید خودرو ارزان قیمت برای هندی‌ها بیشترین سود را به‌همراه دارد.

10 عدد از ارزان ترین خودروهای جهان با نرخ ارز فعلیBajaj Qute98,5 تا 106 میلیون تومانRenault Kwid106 تا 185 میلیون تومانMaruti Suzuki S-Presso140 تا 187,5 میلیون تومانMaruti Suzuki Alto K10150 تا 218 میلیون تومانMaruti Suzuki Celerio151 تا 203 میلیون تومانMaruti Suzuki Wagon R162.5 تا 222,5 میلون تومانTata Tiago175 تا 250 میلیون تومانMaruti Suzuki Swift194 تا 331 میلیون تومانMaruti Suzuki Ignis195 تا 300 میلیون تومانTata Punch222 تا 355 میلیون تومان

همانطور که می بینید، طیف وسیعی از این خودروها بسیار گسترده است و با پول کمی می‌توانید هم یک چهار چرخه مینیاتوری (اما هنوز چهار نفره) مانند Bajaj Qute و هم یک کراس‌اوور شهری کاملا مدرن مانند تاتا پانچ یا ماروتی سوزوکی S-Presso پیدا کنید.

وارادت خودرو ارزان قیمت و اقتصادی به ایرانبا ابلاغ آیین نامه واردات خودرو در کشور، مبحث واردات خودرو اقتصادی تا سقف 10 هزار دلار کشوده شده است و صحبت‌ها در خصوص واردات این گونه خودروهای داغ است. با توجه به شرایط اقتصادی کشور و نرخ ارز، واردات خودروهای ارزان قیمت روش مناسبی برای پوشش نیازمندی‌های قشر متوسط جامعه است اما ارزان قیمت بودن خودرو همراه با مسائلی مانند کاهش کیفیت و ایمنی و قوای فنی ضعیف است که مخاطرات جدی را ایجاد می‌کند. تجربه خودروهای ارزان قیمت در کشور مانند پراید و مشکلات آن، از مواردی هست که همچنان گریبان‌گیر این قشر از جامعه است. به طوری که بر اساس اعلام مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی در تصادفات رانندگی پراید از سهم ۴۱درصدی در حوادث رانندگی منجر به پرداخت خسارت برخوردار است. ورود بیشتر خودروهای ارزان قیمت و احتمالا با ایمنی پایین مطمئنا به تراژدی مانند پراید منجر خواهد شد.

همچنین ببینید

ماموریت تازه مصطفی پورمحمدی برای حفاظت از گفتمان انقلاب؛
                پورمحمدی برای شعار انتخاباتی‌اش «گواه» آورد / یادداشت جدید رئیس مرکز اسناد درباره گفتمان انقلاب اسلامی

ماموریت تازه مصطفی پورمحمدی برای حفاظت از گفتمان انقلاب؛ پورمحمدی برای شعار انتخاباتی‌اش «گواه» آورد / یادداشت جدید رئیس مرکز اسناد درباره گفتمان انقلاب اسلامی

ما برآنیم که تبیین صحیح و مستند یگانه ‌راهِ در امان نگاه‌داشتن گفتمان اصیل انقلاب اسلامی و واقعیت‌های تاریخی از زنگار دوران و تحریف و دسیسه‌های نامردمان است و چنین باد.