شکایت از هیوندای و کیا به خاطر راحتی سرقت خودروهایشان!
شکایت از هیوندای و کیا به خاطر راحتی سرقت خودروهایشان!

شکایت از هیوندای و کیا به خاطر راحتی سرقت خودروهایشان!

پدال/ معمولاً زمانی که خودرویی به سرقت می‌رود سارق به عنوان متهم اصلی مطرح بوده و مسئولیت کار متوجه اوست اما برای هیوندای و کیا این‌گونه نیست زیرا مقامات برخی ایالت‌های آمریکا، مصرف‌کنندگان و وکلا از مسئولان می‌خواهند که به این موضوع واکنش نشان داده و وارد عمل شوند. این تحولات پس از آن رخ می‌دهند که موج سرقت خودروهای هیوندای و کیا در رسانه‌های اجتماعی خبرساز شد و در برخی پلتفرم‌ها همچون تیک‌تاک، یوتیوب و… شاهد انتشار ویدئوهای سرقت محصولات این برندها با هشتگ کیا بویز بودیم. سارقان از این خودروها معمولاً برای خوش گذرانی و یا دیگر جرائم استفاده می‌کردند؛ و اگرچه این پلتفرم‌ها می‌گویند چنین ویدئوهایی را حذف می‌کنند اما این رویه در ایالات‌متحده آمریکا گسترش یافته است.

خودروهایی که طعمه سارقان می‌شوند برخی محصولات مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱ هیوندای و کیا هستند که از کلید مکانیکی سنتی استفاده می‌کنند. این خودروها نه به ایموبیلایزر مجهز هستند و نه از استارت دکمه‌ای سود می‌برند. دو خودروساز کره‌ای می‌گویند تمامی خودروهای تولیدی پس از سال ۲۰۲۲ به این سیستم مجهز شده‌اند. اما حالا این دو برند با شکایت‌های متعددی در چندین ایالت آمریکا مواجه شده‌اند. اولین مشکل برای هیوندای و کیا به دسامبر سال پیش بازمی‌گردد. در آن زمان گفته شد هر دو شرکت در حال همکاری با نیروهای انتظامی میلواکی هستند تا قفل‌های فرمان رایگان را برای جلوگیری از سرقت خودروهای فاقد ایموبیلایزر تهیه کنند.

سپس در ماه جولای بود که خبر افزایش بیش از ۱۳۰۰ درصدی میزان سرقت خودروهای کیا در مینه سوتا منتشر شد. برخی شهرهای دیگر نیز افزایش قابل‌توجه سرقت محصولات این دو شرکت آسیایی در آن زمان را گزارش کردند. مقامات پلیس میلواکی نیز می‌گویند این دو خودروساز مسئول مستقیم افزایش سرقت خودروهایشان هستند. پلیس سنت پترزبورگ نیز در ماه آگوست اظهار داشت میزان سرقت خودروهای این شرکت‌ها افزایش یافته و حتی در اکانت توییتر خود نیز خبری دراین‌باره منتشر کرد. هم‌اکنون وال‌استریت ژورنال می‌گوید موج سرقت خودروهای هیوندای و کیا منجر به ثبت چندین شکایت شده است. شاکیان می‌گویند سرقت این خودروها خیلی راحت است. البته هیوندای می‌گوید بهبود امنیتی را از ماه اکتبر برای این خودروها عرضه خواهد کرد و مشتریان می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌ها آن را خریداری کنند.

کن مک کلین که وکیل ۱۳ شاکی است در مصاحبه با رسانه‌ها گفته حداقل یک شکایت فدرال علیه هیوندای و کیا ثبت شده است. او اظهار می‌دارد:هیوندای و کیا به مدت طولانی می‌دانستند که نقص محصولاتشان شامل نبود ایموبیلایزر باعث می‌شود خودروهایشان در معرض سرقت قرار داشته باشندکیا با انتشار بیانیه‌ای گفته است:اگرچه هیچ خودرویی کاملاً ضد سرقت نیست اما مجرمان تنها به خودروهایی که دارای کلید فولادی هستند و با سیستم استارت ساده چرخشی کار می‌کنند توجه نشان می‌دهند. بخش اعظم خودروهای کیا در آمریکا از کلید ریموت و سیستم استارت دکمه‌ای سود می‌برند و بنابراین سرقت کردن آن‌ها سخت‌تر است.

این دو برند کره‌ای گفته‌اند در حال تلاش برای حل این مشکل هستند و با توزیع قفل فرمان آن را رفع خواهند کرد. همچنین هیوندای گفته از ماه اکتبر فروش کیت امنیتی خود را شروع خواهد کرد.

همچنین ببینید

بایدن موفق به تماس تلفنی با ترامپ شد+ جزئیات

بایدن موفق به تماس تلفنی با ترامپ شد+ جزئیات

ایرنا : کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور با او درباره دومین سوء قصد نافرجام علیه وی گفت وگو کرده است.