اضافه شدن آپشن جدید به شاهین دنده ای
اضافه شدن آپشن جدید به شاهین دنده ای

اضافه شدن آپشن جدید به شاهین دنده ای

آخرین خودرو/ گروه خودروسازی سایپا در راستای تولید محصولاتش با استانداردهای ۸۵ گانه، آپشن جدید را به شاهین دنده ای اضافه کرده است.به گزارش آخرین خودرو، بر اساس استانداردهای جدید باید خودروهای مونتاژی به قابلیت های ایمنی بیشتری نسبت به گذشته مجهز شوند. یکی از استانداردهای اجباری، قابلیت سامانه کنترل پایداری الکتریکی و پیشگیری از هرزگردی است. در حال حاضر گفته می شود که محصولات تولید خودروسازان داخلی باید در نیمه دوم سال جاری به سامانه های ایمنی چون سنسور نور، پوزیشن لامپ و سامانه کنترل پایداری الکتریمی مجهز شوند.حال در این راستا سایپا اعلام کرده است که بزودی قابلیت کنترل پایداری الکتریکی و پیشگیری از هرزگردی بر روی شاهین دنده ای تیپ G هم نصب می شود. پیش از این قرار بود که در گام نخست، شاهین اتوماتیک CVT این قابلیت را داشته باشد.

با توجه به کاتالوگ جدید شاهین دنده ای آپشن های جدید سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه پیشگیری از هرزگردی و سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی به این سدان سایپایی اضافه شده است. البته باید گفت که هنوز سایپا زمان دقیق عرضه شاهین دنده ای با این آپشن جدید را اعلام نکرده است.سایپا شاهین دنده ای تیپ G همچنان به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ ۸ سوپاپ مجهز است و پلتفرم SP100 برای آن استفاده می شود. این پیشرانه ۱۰۹ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۷۸ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۵ سرعته دستی توان را به چرخ های جلوی این سدان ملی می رساند. تعلیق جلوی این خودرو از نوع مک فرسون است و در بخش عقب آن از ساختار نیمه مستقل استفاده شده است. سانروف، فرمان کمکی برقی، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، سنسور نور، آینه تاشو برقی، تهویه اتوماتیک، تریم داخلی چرم مصنوعی، کامپیوتر سفر، سنسور پایش باد تایرها، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی، دو کیسه هوا و… از جمله مشخصات شاهین دنده ای تیپ G است.

بازار

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید instagram.com/akharinkhodro.ir

همچنین ببینید

آیا می‌توان از عاشورا برای کودکان گفت؟مصطفی رحماندوست

آیا می‌توان از عاشورا برای کودکان گفت؟مصطفی رحماندوست

اغلب شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان، سخنان بزرگ ترها را کمی ساده می‌کنند و فکر می‌کنند برای بچه‌ها حرف می‌زنند. در حالی که از نظر تخصصی حرف‌هایشان تاثیرگذار نیست.