تیپ جدید خودروی «ساینا» معرفی شد
تیپ جدید خودروی «ساینا» معرفی شد

تیپ جدید خودروی «ساینا» معرفی شد

آخرین خودرو/ به تازگی گروه خودروسازی سایپا مشخصات تیپ جدید ساینا را اعلام کرده است. ساینا GX نمونه فول آپشن دنده ای این سدان اقتصادی با پیشرانه ارتقا یافته است.

آخرین قیمت خودرو را اینجا بخوانید

بازار

به گزارش آخرین خودرو، ساینا GX تفاوتی در بخش ظاهری با ساینا S ندارد و تنها در تیپ جدید این خودرو، رینگ آلومینیومی نیز اضافه شده است. همچنین شیشه های عقب این خودرو هم به صورت استاندارد دودی است. در بخش کابین ساینا GX امکانات رفاهی بیشتری استفاده شده و در بخش فنی هم تغییراتی اعمال گردیده است.تیپ جدید ساینا که با پسوند GX به بازار می آید، به پیشرانه M15 پلاس یا همان M15GSI مجهز است که ۹۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه ۱.۵ لیتری و ۸ سوپاپ در خودروهایی مانند کوییک GX، سهند و اطلس هم استفاده می شوند و فناوری VVT-i در آن وجود دارد.

جعبه دنده ساینا GX از نوع ۵ سرعته دستی است و توان را به چرخ های جلو می رساند. در بخش امکانات رفاهی می بینیم که تیپ جدید ساینا با نمایشگر لمسی، دوربین عقب، سنسور پارک عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، تهویه الکتریکی، دو کیسه هوا، تریم داخلی چرم مصنوعی و… مجهز است. در اصل می توان گفت که ساینا GX نمونه اقتصادی سدان جدید پلتفرم X200 سایپا، یعنی سهند خواهد بود. هنوز به صورت دقیق مشخص نیست که ساینا GX چه سبک داشبوردی را دارد. این احتمال وجود دارد که کابین این خودرو با داشبورد کوییک G (نمونه ای که در ابتدای معرفی کوییک و ساینا فیس لیفت معرفی شد) به بازار بیاید. از سویی تصاویر کاتالوگ این تیپ جدید ساینا نشان می دهد که در بحث داشبورد تغییر خاصی نسبت به نمونه های فعلی ندارد. همچنین احتمال دارد که به خاطر استانداردهای اجباری جدید، قابلیت کنترل شروع حرکت در سربالایی و سامانه کنترل پایداری الکتریکی به این سدان اقتصادی سایپا اضافه شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید instagram.com/akharinkhodro.ir

همچنین ببینید

ببینید | رونمایی از فضای داخلی و امکانات یک آپارتمان لوکس در شمال تهران با قیمت افسانه‌ای؛ خانه‌ای گران‌تر از قصرهای ستاره‌های هالیوود!

ببینید | رونمایی از فضای داخلی و امکانات یک آپارتمان لوکس در شمال تهران با قیمت افسانه‌ای؛ خانه‌ای گران‌تر از قصرهای ستاره‌های هالیوود!

ویدیویی پربازدید از ملکی در تهران با قیمت ۱۴۰میلیارد و متراژ ۲۲۰متر که مورد توجه قرار گرفت را ببینید. قیمت این خانه در شرایطی معادل 2.2 میلیون دلار تعیین شده که خانه دوآ لیپا یا کتی پری در آمریکا، چیزی نزدیک به 1.8 میلیون دلار است. / حاشیه پلاس