تست و بررسی با "آخرین خودرو"/ ارزان ترین سدان مونتاژی ایران چه ویژگی هایی دارد؟
تست و بررسی با

تست و بررسی با "آخرین خودرو"/ ارزان ترین سدان مونتاژی ایران چه ویژگی هایی دارد؟

آخرین خودرو/ خودروی جک j4 یک سدان کوچک شهری اقتصادی و در کلاس طراحی B پلاس و زاده شرکت خودرو سازی چینی JAC است که در سال ۱۹۹۹ میلادی شروع به فعالیت کرد. ما نام این شرکت را با نام محصولاتی مانند S5، S3 و J5 می شناسیم. این خودرو در سال ۲۰۱۲ میلادی در شرکت خودروسازی جک تولید و روانه بازار شد و در سال ۱۳۹۷ توسط شرکت کرمان موتور به صورت مونتاژی روانه بازار ایران شد.

تماشای این ویدیو در آپارات

مشخصات فنی جک J4قوای محرکه جک J4 از یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ مجهز به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ها (VVT-i) تشکیل شده است و از سری موتور های گرین جت کمپانی جک بوده که نهایت قدرت ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۴۶ نیوتن متر را از طریق گیربکس CVT به چرخ های جلو منتقل می کند. این پیشرانه استاندارد آلایندگی یورو ۵ را در کارنامه خود دارد و مصرف سوخت این خودرو در کاربری شهری به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۸لیتر و برای کاربری بیرون شهری و یا در جاده ها به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر به طور میانگین ۶ لیتر است.سیستم تعلیق JAC J4 در محور جلو از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع بازو جناغی است. با این مشخصات و با توجه به تست انجام شده می توان نتیجه گرفت که جک J4 یک خودروی اقتصادی و کم مصرف است که در کنار اقتصادی بودن عملکرد فنی نسبتا مناسبی را از خود به نمایش می گذارد و با وجود هماهنگی مناسب بین موتور و گیربکس و همچنین هندلینگ مناسب نسبت به سایر رقبا می توان با این خودرو سواری قابل قبولی را تجربه کرد.

بازار

رقبا و قیمت جک J4از رقبای اصلی این خودرو در بحث قیمتی می توان به ۲۰۷ مولتی کالر، دنا پلاس اتوماتیک و تارا اتوماتیک  اشاره کرد. همچنین در آینده نزدیک شاهین اتوماتیک CVT و شاهین پلاس اتوماتیک هم به جمع رقبای جک J4 اضافه می شوند. قیمت کارخانه و بازار جک j4 امروز پنجشنبه مورخ 2 شهریور 1402 به ترتیب 765 و 735 میلیون تومان می باشد.قیمت روز خودرو را در سایت آخرین خودرو ببینید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید instagram.com/akharinkhodro.ir

همچنین ببینید

گفتگوی بایدن و نتانیاهو درباره مذاکرات آتش‌بس احتمالی و توافق آزادی اسرا

گفتگوی بایدن و نتانیاهو درباره مذاکرات آتش‌بس احتمالی و توافق آزادی اسرا

مقامات کاخ سفید اعلام کردند جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل درباره تحولات مربوط به توافق آتش بس و گروگان گیری بین اسرائیل و حماس گفتگو کرد.